دور جدید قرنطینه سراسری و اعمال محدودیت‌های سخت برای مقابله با موج تازه همه گیری کرونا از امروز (دوشنبه) در جمهوری آذربایجان آغاز شد.

آغاز قرنطینه سراسری در جمهوری آذربایجان

به گزارش قدس آنلاین، ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با ویروس کووید-۱۹ با توجه به افزایش قابل توجه موارد ابتلای به کرونا در یک ماه اخیر، در باره اعمال محدودیت‌های سخت قرنطینه‌ای تصمیم گرفت.

در قالب این محدودیت‌ها، از امروز (دوشنبه) سیستم پیامک الکترونیکی دریافت مجوز سه ساعته شهروندان برای خروج از منزل اعمال می‌شود.

همچنین تا ۱۸ ژانویه (۲۹ دی ماه) ورود و خروج از شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان و ۱۶ شهر و شهرستان دیگر این کشور از جمله "سومقایت"، "گنجه"، "مینگچویر"، "شیروان"، "آبشرون"، "لنکران"، "ماسالی"، "جلیل آباد"، "شکی"، "زاقاتالا"، "قوبا"، "خاچماز"، "یولاخ"، "برده"، "بیله سوار" و "اسماعیلی" منع می‌شود.

طبق تصمیم ستاد عملیاتی هیات دولت فعالیت رستوران‌ها، غذاخوری‌ها، چایخانه‌ها و واحدهای بازرگانی به غیر از فروشگاه‌های مواد غذایی و داروخانه‌ها تعطیل می‌شوند و این واحدهای خدماتی و بازرگانی فقط می‌توانند خدمات برخط را انجام دهند.

برای حضور در مراسم دفن نزدیکان درجه یک فوت شده هم متقاضی باید ضمن تماس با پلیس منطقه از طریق تماس تلفنی برای شرکت در مراسم یاد شده اجازه بگیرد.

ستاد عملیاتی هیات دولت برای مقابله با کرونا اعلام کرده است که فعلا این مقررات به مدت پنج هفته اعمال می‌شود و تا زمانی که نیاز باشد مجدد تمدید خواهد شد.

در یک ماه اخیر موارد ابتلای روزانه به ویروس کووید-۱۹ و نیز مرگ مبتلایان کرونا در جمهوری آذربایجان افزایش قابل توجهی داشته است و با جمعیت ۱۰ میلیون نفری این کشور روزانه ابتلای بیش از چهار هزار نفر به کووید -۱۹ به ثبت می‌رسد.

تا به حال در مجموع ۱۷۸ هزار و ۹۸۶ نفر در جمهوری آذربایجان به ویروس کرونا مبتلا شدند که ۱۱۴ هزار و ۸۴۱ نفر از آنها درمان شده و یک هزار و ۹۶۶ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

مسوولان بهداشتی جمهوری آذربایجان روند افزایش موارد ابتلای به کووید-۱۹ در این کشور را نگران کننده خواندند و بر ضرورت رعایت جدی شهروندان به مقررات بهداشتی تاکید کردند.

در حال حاضر استفاده از ماسک در فضای باز و بسته اجباری شده و متخلفان تا ۱۰۰ منات (۶۰ دلار) جریمه می‌شوند.

همچنین بر اساس تصمیم ستاد عملیاتی هیات دولت شنبه و یکشنبه روزهای تعطیل هفته فعالیت وسایل نقلیه عمومی متوقف می‌شود.

در قالب محدودیت‌های رژیم قرنطینه مدارس و دانشگاه‌ها در سراسر جمهوری آذربایجان تعطیل شده و بنا به تصمیم ستاد عملیاتی هیات دولت، تنها ۳۰ درصد از کارکنان همه نهادهای دولتی موظف شدند به صورت حضوری در محل کار حاضر باشند و مابقی باید فعالیت خود را برخط انجام دهند.

کارشناسان بهداشتی یکی از دلایل عمده افزایش موارد ابتلای به کووید-۱۹ در جمهوری آذربایجان را تجمع شهروندان چه در فضای بسته و باز و بی‌اعتنایی به استفاده صحیح از ماسک و دیگر مقررات بهداشتی عنوان کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.