رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد نسبت به ابتلای خانوادگی به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان‌های زیرپوشش این دانشگاه (گناباد و بجستان) هشدار داد.

یک مسوول نسبت به افزایش ابتلای خانوادگی به کرونا هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر جواد باذلی گفت: افزایش موارد ابتلای خانوادگی به بیماری کووید ۱۹ به دغدغه و نگرانی مهم تبدیل شده است و مردم باید با رعایت پروتکلهای بهداشتی و موارد پیشگیرانه از دورهمی های خانوادگی بپرهیزند.

وی با بیان اینکه محدودیتهای کرونایی طی دو هفته گذشته در کاهش ابتلا و فوتی های بیماری کووید ۱۹ در شهرستانهای گناباد و بجستان موثر بوده است افزود: افزایش دورهمی های خانوادگی در افزایش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ و تعداد فوتی های ناشی از این بیماری نقش بسیار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد ادامه داد: با توجه به حضور اعضای خانواده و بستگان در منازل بزرگترها در شب یلدا خطر ابتلای افراد مسن به بیماری افزایش می یابد زیرا خطر پذیری آنان نسبت به سایر افراد بیشتر است.

وی از مردم خواست علاوه بر رعایت فاصله اجتماعی و پروتکلهای بهداشتی از دورهمی های خانوادگی در زمان شیوع کرونا از جمله شب یلدا بپرهیزند و این شب را به صورت مجازی برگزار و از بستر فضای مجازی برای دید و بازدید بزرگترها و بستگان استفاده کنند.

دکتر باذلی گفت: کاهش مبتلایان و بیماران بستری شده ناشی از بیماری کووید ۱۹ در شهرستانهای گناباد و بجستان از حدود ۲۰۰ نفر به ۶۱ نفر با همراهی و مشارکت مردم محقق شده و استمرار این وضعیت و کاهش بیشتر آن نیز با همراهی آحاد جامعه محقق می شود.

هم اکنون ۶۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی بستری هستند و ۲۲۳ نفر تاکنون در شهرستانهای گناباد و بجستان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

سه بخش با گنجایش ۱۷۰ تخت و یک بخش مراقبت‌های ویژه برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان علامه بهلول گنابادی فعال است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    0 0
    ا سلام با تشکر اززحمات کادر درمان کشور و همه نیروهای بسیج و سپاه و ارتش و نیروهای امتظامی و امنیتی وهمه مردم عزیزی که در جهاد کمکهای مومنانه افتخار آفریدند و حماسه های بزرگی خلق نمودند. این بیماری ویروسی با رعایت بهداشت کنترل می شود. ودر دین اسلام نظافت جزیی از ایمان است. متاسفانه این جو روانی و ترس و وحشت ایجاد شده که خود باعث ضعف ایمنی بدن می شود خطر بزرگی است. متاسفانه خطرات بزرگتر کرونا، فضای مسموم مجازی و شاد برای دانش اموزان و جوانان مانند بیماریهای روحی و روانی ، مشکلات فرهنگی، عقیدتی و دینی و اجتماعی را کسی بررسی نمی کند. آرتروز گردن و دیسک گردن، ضعف بینایی و چشم دراثر استفاده زیاد از موبایل و تبلت نابودشدن تعلیم و تربیت در اثر تعطیلی مدارس و دانشگاهها مساجد و حسینیه ها و مصلی ها و حرمهای مطهر و جلسات دعا و نیایش (یدالله مع الجماعه)را تعطیل نموده اند ولی سفره خانه ها و قهوه خانه ها و کافی شاپها که به مرکز منکرات و ترویج ابتذال تیدیل شده اند فعالند. مشکلات بزرگی مانند بیکاری جوانان، عدم ازدواج جوانان، گرانی، تورم، بی ارزش شدن پول ملی، تعطیلی کارخانجات، حقوقهای نجومی و اشرافی گری بعضی مسئولین، قاچاق کالا، عدم توجه عملی به سیاستهای اقتصادمقاومتی،عدم توجه به توان و تولید داخلی و جوانان متعهد کشور،نادیده گرفته می شود. اگر این مشکلات را حل و این وحشت وترس از کرونا را درجامعه کم کنیم مطمئن باشید آمار ابتلا و مرگ بسیار کم می شود. ترویج روحیه ایثار و شهادت و فرهنگ غنی اسلام و ایجاد نشاط و شادابی و فعالیت در جامعه مانند سد محکمی در برابر انتشار کروناست. این نظر شخصی بنده حقیر است و امیدوارم که هیچ کس به این بیماری مبتلا نشود و همه مشکلات مردم عزیز و غیور ما حل شود. مردم ولایتمدار ایران که در پیروزی انقلاب و 8سال دفاع مقدس چون کوه ایستادند . کشور ما سربازانی چون جهان آرا و همت و سلیمانی و صیادشیرازی و کاظمی و طهرانی مقدم و... کم ندارد. و اینانند که می توانند مشکلات را حل کنند. هرچا که تفکر بسیجی حاکم شود مشکلی باقی نمی ماند. برای شادی روح حضرت امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب و دفاع مقدس و مدافعین حرم و مدافعین سلامت وسلامتی و طول عمر بابرکت ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) صلوات