استاندار خراسان رضوی گفت: مسوولان و مدیران اجرایی باید پژوهشگران و فناوران را به صورت ویژه مورد حمایت قرار داده و مسیرهای قانونی را برای رشد و توسعه کسب وکارهای دانش بنیان هموار نمایند.

استاندار خراسان رضوی بر حمایت ویژه از پژوهشگران و فناوران تاکید کرد

به گزارش قدس آنلاین، محمد صادق معتمدیان امروز  در پیامی به مناسبت روز پژوهش افزود: امروز متخصصان، پژوهشگران و فناوران به عنوان هسته اصلی اقتصاد دانش بنیان باید بیش از هر زمان دیگر در مسیر حرکت و توسعه گام دوم انقلاب کوشا باشند.

وی ادامه داد: رویکرد سال جاری تاکید و تمرکز بر پژوهش و فناوری در جهش تولید است و به ‌رغم تمام مشکلات و تنگناهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا و تشدید تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی، شاهد تبلور دستاوردهایی از جامعه دانش بنیان بوده‌ایم که نمونه‌های ویژه آن در استان خراسان رضوی در زمینه ونتیلاتورها، کیت‌های تشخیص ویروس، سیستم‌های نوین و هوشمند ضدعفونی به صورت شاخص در کشور و منطقه درخشیده‌اند.
استاندار خراسان رضوی گفت: این ایام فرصتی فراهم خواهد کرد که نقش آفرینان این زیست بوم دانش و نوآوری با یکدیگر به تعامل بپردازند و از ظرفیت و توانمندی‌های یکدیگر در راستای هم‌افزایی و مشارکت بهره‌مند گردند.

وی افزود: این ایام فرصتی مغتنم برای تقدیر از برگزیدگان عرصه علم و دانش است که با ایده‌های خلاقانه و نوآوری‌های خود می‌توانند گام‌های موثر در حل مشکلات کشور برداشته و زیربنای مناسبی برای تحقق چشم‌انداز پیشرفت ایران اسلامی فراهم کنند.
به منظور ترویج و گسترش فرهنگ پژوهش و ارج نهادن به مقام شامخ پژوهشگران و فناوران، ۲۵ آذر ماه به نام "روز پژوهش و فناوری" نامگذاری شده است.

همچنین بر اساس اعلام ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری، مراسم گرامیداشت این هفته با شعار "پژوهش و فناوری در خدمت جهش تولید" روزهای ۲۲ تا ۲۸ آذر ماه جاری برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.