رئیس جمهور آمریکا از کناره گیری دادستان کل و وزیر دادگستری این کشور از مقام خود خبر داد.

ترامپ دادستان کل آمریکا را وادار به کناره گیری کرد

قدس آنلاین: به گزارش اسپوتنیک، همزمان با اعلان نتایج آرای الکترال کالج ایالات متحده و تأیید پیروزی «جو بایدن» نامزد دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که «ویلیام بار» دادستان کل ایالات متحده پس از تعطیلات کریسمس عهده دار اداره وزارت دادگستری آمریکا نخواهد بود.

گفتنی است که دونالد ترامپ و ویلیام بار ظرف هفته‌های اخیر بر سر موضوعاتی همچون سکوت اختیار کردن دادستان کل در قبال تحقیقات پیرامون پرونده تخلفات ادعایی «هانتر بایدن» پسر جو بایدن و همچنین نتیجه گیری ویلیام بار مبنی بر نبودِ شواهد کافی جهت اثبات تقلب انتخاباتی در سوم نوامبر، با یکدیگر اختلاف نظرهای اساسی داشتند.

اما بعدازظهر روز دوشنبه همزمان با برگزاری مراسم رأی گیری مجمع برگزینندگان در ایالات آمریکا و تأیید پیروزی جو بایدن، ترامپ در یک پیام توئیتری از پایان فعالیت ویلیام بار در سمت خود خبر داد.

ترامپ در این پیام با اشاره به دیدار خود با دادستان کل در کاخ سفید اعلام می‌کند که ویلیام بار پیش از ایام کریسمس از این سمت کناره گیری می‌کند.

رئیس جمهور کنونی آمریکا همچنین «جِف روزن» معاون دادستان کل را در یک ماه باقیمانده تا پایان ریاست جمهوری خود به سمت دادستان کل موقت آمریکا منصوب می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.