عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: لایحه بودجه ۱۴۰۰مغایر باسیاست های بیانیه گام دوم انقلاب و عدم وابستگی به نفت تدوین شده است که به احتمال زیاد به دولت برگشت داده خواهد شد.

 تقابل لایحه بودجه۱۴۰۰با سیاست های بیانیه گام دوم انقلاب/ بی توجهی دولت به موضوع زیارت عذر بدتر از گناه است

علی آذری در گفتگو با قدس آنلاین با اشاره به اینکه  ۵۰درصد لایحه بودجه  سال ۱۴۰۰غیر واقعی است تصریح کرد: این لایحه برمبنای منابع غیر واقعی و غیر قابل تحقق بسته شده است از طرفی اگرچه در بیانیه گام دوم انقلاب بر عدم وابستگی اقتصاد به نفت تاکید ویژه ای شده است اما دولت در اقدامی مغایر با این بیانیه  در لایحه بودجه سال آینده مجددا به سمت اقتصاد نفتی و درآمدهای کاملا بعید نفتی  با اعداد بسیار عجیب و شبهه انگیز  رفته است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰مجلس شورای اسلامی  افزود: همچنین دراین لایحه در زمینه  بودجه جاری رشدی دیده شده است که این رشد در بودجه عمرانی به مراتب کمتر می باشد، از این رو به نظر می رسد  کسانی که این لایحه را تهیه کرده اند اطلاعات بنیادی نسبت به نظام درآمدی کشور نداشته اند و مباحث توسعه ای و چابکی سازمانی در این لایحه را در نظر نگرفته اند.

وی با بیان اینکه این بودجه دولت بعدی را با یک چالش جدی مواجه خواهد کرد ، ادامه داد: لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به صورت عمدی یا غیر عمدی اینقدر با ایرادات بالا تهیه شده است تا اصلاح آن برای مجلس نیز غیر ممکن باشد ، از این رو به احتمال زیاد کلیات لایحه بودجه  سال آینده در مجلس به تصویب نخواهد رسید و به دولت برگردانده خواهد شد.

نماینده قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی افزود:  این لایحه حتی در مورد بودجه استان ها نیز به صورت کارشناسی و تخصصی تهیه نشده است و مثلا برای  استان خراسان رضوی که جزو استان هایی است که از لحاظ جمعیتی و جغرافیایی  در کشور پیشتاز است بودجه ای بسیار اندک در نظر گرفته شده است . از این رو در جلسه ویژه  مجمع نمایندگان با استاندار محترم بر  وفاق و همراهی بین مجموعه دولتی و نمایندگان مجلس  برای افزایش سهم بودجه خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ که استانی زائر پذیر است تاکید شد .

وی با اشاره به اینکه تعلل در موضوع بودجه زیارت برای شهرهای مذهبی نظیر مشهد که پایتخت معنوی جهان اسلام است عذر بدتر از گناه می باشد ، افزود: از طرفی بی توجهی دولت به موضوع زیارت و مباحث فرهنگی نیز در لایحه بودجه سال آینده قابل تامل است که این موضوع نشات گرفته از آن است که  متاسفانه دولت عزم و اراده قاطعی در مورد موضوعات فرهنگی ندارد  که تاثیرات این بی توجهی  و بی ارادگی دولت در موضوعاتی نظیر زیارت  و مسائل فرهنگی در سال های آینده در کشور نمود پیدا خواهد کرد .

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.