گروه هنرپویا و استودیو گندکنبد در راستای مشارکت در ساخت انیمیشن، آموزش و تربیت نیروی متخصص و عرضه و تجاری سازی قرارداد همکاری امضا کردند.

انیمیشن‌های جدید سینمایی ساخته می‌شود/ همکاری دو کمپانی انیمیشن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی «هنرپویا»، با هدف کمک به توسعه و تعالی هنرصنعت انیمیشن در کشور و همزمان با میلاد حضرت زینب سلام الله علیها، قرارداد همکاری مشترک میان گروه هنرپویا و استودیو گنبدکبود به امضا رسید.

این قرارداد که با حضور اعضای هیئت مدیره هر دو مجموعه، به امضای حامد جعفری مدیرعامل گروه هنرپویا و بهنود نکویی مدیرعامل استودیو گنبدکبود رسید، زمینه های متنوعی را برای همکاری مشترک دو مجموعه فراهم خواهد آورد.

بر پایه این گزارش، همکاری در ساخت انیمیشن های سینمایی، همکاری در ساخت سریال ها، مشارکت در زمینه های آموزشی و تربیت نیروهای متخصص، همکاری در زمینه عرضه، تجاری سازی و تکمیل زنجیره شخصیت آثار و تلاش مشترک در جهت توسعه بازار از جمله اهداف این قرارداد همکاری است.

گفتنی است گروه هنرپویا که خود ماحصل و رویشی است از همکاری راهبردی در یک کنسرسیوم و ادغام دو موسسه هفت سنگ و سلوک افلاکیان، پیش از این موفق ترین آثار سینمای انیمیشن کشور را تولید و عرضه کرده است. این مجموعه پس از «شاهزاده روم» و «فیلشاه» به عنوان پرفروش ترین و پر مخاطب ترین فیلمهای انیمیشن تاریخ سینمای کشور، در حال حاضر انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» را در دست تولید دارد.

همچنین استودیو گنبدکبود که پیش از این ساخت انیمیشن های موفق مختلفی همچون سریال «روبی و جوجه ها» و انیمیشن «استریپی» را در کارنامه خود داشته، تاکنون در جشنواره های مختلف داخلی و بین المللی حضور یافته و موفق به کسب جوایز و افتخارات متعددی شده است. قابل ذکر است راهیابی انیمیشن کوتاه استریپی این مجموعه در سال ۲۰۱۶ به بخش فیلم کوتاه اسکار (به عنوان اولین انیمیشن ایرانی راه یافته به اسکار که یکی از مهمترین رویدادهای سینمای جهان است) تنها گوشه ای از افتخارات این استدیو محسوب می شود.

پیش بینی می شود با انعقاد این قرارداد همکاری میان این دو استودیوی پیش رو در انیمیشن کشور، گام های بلندی در راستای توسعه هنر-صنعت انیمیشن برداشته شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.