معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طبق بررسی‌های انجام شده افزون بر ۸۰ درصد واحدهای صنفی مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر محدودیتها و ممنوعیتهای فعالیت را رعایت کردند.

۸۰ درصد اصناف خراسان رضوی مصوبات ستاد مقابله با کرونا را رعایت کردند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهدی قلیان در نشست روسای اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی مشهد با مسوولان اقتصادی و بهداشتی خراسان رضوی گزارش داد: از واحدهای صنفی مختلف به خاطر اجرای دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا و تعطیلی واحدهای تجاری طی این محدودیت ها قدردانی می‌شود.
وی افزود: قرار است با کرونا زندگی کنیم لذا دستورالعملها و پروتکلهای بهداشتی برای صنوف قابلیت بازبینی دارد و همه پیشنهادات صاحبان اصناف برای این موضوع قابل پذیرش و ارزیابی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بازاریان در ایام شیوع کرونا جهاد بزرگی کردند، اینکه صاحب واحد تجاری برای حفظ سلامت مردم حاضر به پذیرش ضرر مالی و زیان ناشی از عدم توانایی در پرداخت هزینه‌های خود باشد، مصداق عینی جهاد است.
وی گفت: اگر بخواهیم روند کاهشی ابتلا به بیماری کووید ۱۹ و بستری ناشی از آن ادامه یابد باید فرهنگ پیشگیری از ابتلا به این بیماری و رعایت پروتکلهای بهداشتی را در جامعه گسترش دهیم تا بیش از این بنگاه‌های اقتصادی متضرر نشوند و این مهم با کمک صنوف در جامعه محقق می‌شود.

۸۰ درصد جمعیت استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و به بقیه جمعیت این استان در دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات رسانی می‌شود.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۱۲۳ هزار و ۴۷۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۲۳ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری در کشور به ۵۲ هزار و ۶۷۰ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۸۳۳ هزار و ۲۷۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.