رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: وحدت حوزه و دانشگاه در تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب بویژه اجرای سبک زندگی اسلامی ایرانی نقش تاثیرگذاری دارد.

 نقش تاثیرگذار وحدت حوزه و دانشگاه در اجرای سبک زندگی اسلامی ایرانی

دکتر مسعود طاهری لاری در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: اگرچه در طول سال های  گذشته گام های ارزشمندی درجهت وحدت حوزه و دانشگاه برداشته شده است اما قطعا به نسبت تحقق نهایی و دست یابی به هدف مشترک این دو نهاد مقدس این اقدامات انجام گرفته ناچیز است.

وی تصریح کرد:  باید تعامل بین این دو مجموعه محدود به زمان های خاص نباشد و جلسات مشترک برای دست یابی به مفاهیم مشترک بین این دو نهاد در جهت هدف واحد که همان تعالی جامعه در عرصه علم ، اخلاق و معنویت است بیش از گذشته ادامه پیدا کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد افزود: شاید بتوان گفت مهمترین انتظار دانشگاه از حوزه،  نقش آفرینی حوزه در ایجاد موازنه علمی در حوزه های مسائل نظری و ایجاد فضای تعامل و نقد سازنده علمی پیرامون مباحث نظری دانشگاه است.

طاهری لاری ادامه داد: حوزه و دانشگاه درتحقق  تمام مولفه های بیانیه گام دوم انقلاب نقش تاثیر گذاری بر عهده داشته و حتی در اجرای  برخی از آن ها نقش مستقیم دارند، زیرا مهمترین مولفه ای که با نقش آفرینی این دو نهاد مقدس شکل  می گیرد تعالی علم و پژوهش وهمچنین  معنویت و اخلاق  در جامعه است که در سبک زندگی اسلامی ایرانی نقش مهم و موثری ایفا می کنند که با اهتمام دانشگاه و حوزه این امر می تواند محقق شود.

وی در مورد وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی درطول فعالیت خود در  تحقق این موضوع نقش موثری داشته و به ویژه در دهه اخیر همواره جلسات متعددی در این خصوص با حوزه علمیه برگزارنموده است همچنین در سال گذشته در این دانشگاه  ایجاد دبیرخانه ای مشترک با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و نقش آفرینی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی به تصویب رسید که کارهای مقدماتی آن صورت گرفته است و باید برای تحقق آن پیگیری های مستمر انجام گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.