شهردار سبزوار بعد از انتشار فیش‌های حقوقی برخی مدیران شهرداری در فضای مجازی، با تأیید آنها گفت: همه پرداخت‌ها قانونی است.

پرداخت حقوق‌های نجومی قانونی است

به گزارش قدس آنلاین، در حالی که پرداخت حقوق‌های نجومی در شهرداری سبزوار از طرف مسئولان شهرداری تکذیب شده بود، اما با انتشار برخی از فیش‌های حقوقی ۱۰ تا ۲۶ میلیون تومانی شهرداری سبزوار در شبکه‌های اجتماعی شهردار سبزوار در جمع خبرنگاران جزئیات بیشتری از حقوق‌های نجومی را بیان کرد.

سیدعلی کوشکی، شهردار سبزوار در این جلسه با تأیید پرداخت حقوق‌های ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومانی در شهرداری سبزوار گفت: حقوق من در فروردین ۹۹ حدود ۱۷ میلیون تومان بوده که از ۱۴ مرداد سال جاری بر اساس بخشنامه‌های صادر شده درباره مجوز افزایش ۶۵ درصدی حقوق و مزایای کارکنان شهرداری‌های کل کشور، این حقوق بیشتر شده است.

پرداخت حقوق ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان عادی است

وی با بیان اینکه بسیاری از کارکنان شهرداری سبزوار حقوق ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومانی دریافت می‌کنند، افزود: همه پرداختی‌ها بر اساس بخشنامه‌های صادر شده از استانداری بوده و قانونی است.

شهردار سبزوار با اظهار اینکه حقوق شهرداران بر اساس رتبه، پست سازمانی و بر اساس احکام کارگزینی صادرشده توسط استانداری پرداخت می‌شود، اضافه کرد: آخرین حکم کارگزینی من در ۱۱ شهریور سال جاری توسط سرپرست استاندار خراسان رضوی صادر شده و نزدیک ۹ میلیون تومان است.

کوشکی اضافه کرد: تاکنون هیچ حقوق غیر قانونی پرداخت نشده است.

این در حالی است که حدود یک هفته قبل با انتشار اولین اخبار غیر رسمی از پرداخت حقوق‌های نجومی در شهرداری سبزوار پرداخت حقوق‌های بالای ۲۰ میلیون تومان در شهرداری سبزوار تکذیب شده بود.

متن تکذیبیه هفته قبل شهرداری سبزوار به یکی از رسانه‌های محلی سبزوار بدین صورت است: «پیرو درج مطلبی با عنوان شنیده‌هایی مبنی بر حقوق‌های نجومی در شهرداری سبزوار از شایعه تا واقعیت مطالبی جهت تنویر افکار عمومی به حضورتان تقدیم می‌گردد: کلیه پرداخت حقوق و مزایا به کارکنان شهرداری برابر قوانین و مقررات و دستورالعمل‌ها در حال پرداخت است. ضمن تکذیب حقوق ۲۰ تا ۳۰ میلیونی در شهرداری، چنانچه مستندات و مدارک دال بر تأیید ادعاهای مطروحه وجود دارد در اسرع وقت جهت بررسی به مدیریت ارتباطات شهرداری اعلام فرمائید».

اضافه کار و حق تعطیلی دریافتی شهردار =دو برابر حقوق یک ماه کارگر

اگر چه شهردار سبزوار هیچ اشاره‌ای به دریافت حقوق بالای ۲۰ میلیون تومانی ندارد ولی با یک حساب ساده ریاضی با ثابت ماندن تمام موارد فیش حقوقی می‌توان فهمید وقتی ۶۵ درصد به ۱۶ میلیون تومان دریافتی فروردین ۹۹ اضافه شود، حقوق دریافتی در تغییرات جدید به ۲۶ میلیون تومان می‌رسد و نکته بعدی اینکه با نگاهی به یکی از فیش‌های حقوقی که شهردار سبزوار در اختیار خبرنگاران قرار داد، در آن دریافتی اضافه کاری شهردار در یک ماه، پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و حق تعطیلات دریافتی همان ماه سه میلیون و ۸۵۰ هزار تومان درج شده است که با گذشت از بقیه موارد دریافتی شهردار سبزوار فقط دریافتی این دو بخش در حقوق یک ماهه شهردار مدعی کار جهادی، طی یک ماه بیش از دو برابر حقوق یک ماه یک کارگر ساده است.

انتهای پیام/

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارمند ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    0 0
    با سلام بنده عضو کوچکی از نیروهای تابعه شهرداری هستم در خصوص بی عدالتی در پرداخت حقوق باید گفت چند سالی است بنده و همکاران بصورت شیفتی 24 ساعت کار 48 ساعت استراحت 240 ساعت در ماه در حال خدمت رسانی به شهروندان هستیم .دریغ از 1 ساعت اضافه کار حالا مسولین در شهرداری با 174 ساعت بعضا تا 240 ساعت اضافه کار در ماه احساس شعف و نگاه مدیریتی به باز پرداخت های کارمندان دارند. آیتم رفاهی از برج 7 برا بنده و همکاران به مبلغ 300 هزار تومان مسیولین از ابتدای سال 4 ملیون تومان در فیش های دوستان که خود را پیرو ولایت و برابری می دانند تفاوت های فاحشی وجود دارد که نیاز به رسیدگی می باشد. متاسفانه ترس از اعتراض به این موضوعات و اخراج از محیط کار همگی را به این نوع خدمت که شایسته یک خدمتگذار نیست وادار ساخته است . سکوت مبهم شورای محترم اسلامی شهرستان جایی بسی تاسف است و باید گفت شما که صدای همین دستهای رنج کشیده کارگران و کارمندان این سازمان که روزی با همین دستان رای انتخاب خود را گرفتید چرا و چرا .... ممنون از پیگیری و رسیدگی شما مدافعان حقوق