«محسن تنابنده» بعد از فشار رسانه ها به دلیل دستمزد میلیاردی و غیرواقعی که بنا بود به خاطر ساخت «پایتخت» بگیرد، از حضور در این سریال انصراف داد!

«محسن تنابنده» از حضور در «پایتخت» انصراف داد!/ طفره «نقی» از پاسخ به انتقادات

به گزارش قدس آنلاین، افشای دستمزد میلیاردی محسن تنابنده که بنا بود برای ساخت فصل هفتم «پایتخت» به روایتی 5 میلیارد و به روایت دیگری 6 میلیارد تومان دستمزد بگیرد، با واکنش گسترده رسانه ها و سایت های خبری مواجه شد.

اما در این میان تنابنده جای اینکه درباره این موضوع توضیح روشن یا شفافی بدهد، موضوع را به بازی های سوخته سیاسی که دیگر مشتری ندارد چسباند و علی رغم اینکه هربار در فصل های گذشته از هر موقعیتی استفاده می کرد تا سانسورگری و غیرمردمی بودن صداوسیما را به رخ بکشد، این بار ضمن دفاع  از صداوسیما در بیانیه ای که در فضای مجازی منتشر شد، نوشت:

لطفا دست از تخریب و عقیم سازی بردارید..

پایتخت به عشق مردم ساخته و به خواست مردم ادامه پیدا کرده است و در حد سوادمان ایینه ای بوده در برابرجامعه با تمام کاستی هایش که به آن واقفم، تلاش شما هم همه این بوده که با مسموم کردن فضا و معنا سازیهای بیهوده و استخراج مفاهیم عجیب غریب از پایتخت دستاویز و ملعبه ای بسازید برای انتقام گیری هاتون از جناح مخالف یا ابراز وجود آن هم با نسبت دادن نظراتتان به مردم که هیچگاه هم رای با شما نبوده ..بگذریم

هموطنان عزیزم امسال هم علارغم (علی رغم) فرصت بسیار کوتاه تا نوروز و به رغم همکاریهای سازمان و توافقات صورت گرفته تلاش کردیم مقدمات پایتختی جدید و در خور شان شما بسازیم که شرایط مهیا نشد، یعنی من توانشو نداشتم و از همین جا از محضر همتون عذر خواهی میکنم تا فرصتی دیگر و فضایی پالوده تر،

(با احترام و تشکر از همه جراید و رسانه های خبری مخالف و موافق و منتقدینی که دغدغه کمال و رشد و پیشرفت آثار را دارند)

به گزارش فارس، این سخنان تنابنده در حالی مطرح شده که او پیش از این هم چندین بار به واسطه نقدهایی که بر سریال «پایتخت» وارد شده بود، از تلویزیون خداحافظی کرده اما دوباره برگشته بود و حالا باید دید ترفند جدید او برای بازگشت و ساخت فصل جدید چیست؟

همچنین همان طور که گفته شد، تنابنده با طرح موضوعات سیاسی این بار هم از دادن پاسخ شفاف و صریح طفره رفته است! اینکه رسانه ها نسبت به دستمزد غیرمتعارف یک بازیگر اعتراض کنند، موضوعی نیست که به ماجراهای سیاسی نخ نما شده ارتباطی داشته باشد. رسانه ها فقط خواستند بدانند که آیا محسن تنابنده این دستمزد را درخواست کرده یا خیر؟ پاسخ به این سوال هم این همه آسمان و ریسمان بافتن و طفره رفتن ندارد!

نکته بعدی قراردادی است که بنا بود سازندگان پایتخت با تلویزیون داشته باشند. در حقیقت به صراحت می توان گفت که یک بعد زیاده خواهی افرادی نظیر تنابنده به واداداگی مدیران رسانه ملی در مقابل نام و شهرت چنین افرادی صورت می گیرد. کار به جایی می رسد که خلاء ایده و فیلمنامه های جدید آنها را مجبور می کند تا به هردستاویزی چنگ بزنند برای تجربه هایی که شده و ریسکی برای ساخت آثار جدید با موضوعات جدید نمی کنند. تا جایی که در همین بلبشوی کسری بودجه صداوسیما، مدیران تصیمی گرفته اند فصل 7 و8 پایتخت را با بودجه 50 میلیاردی در دو سری 7 و 23 قسمتی بسازند!

در نهایت باید دید حمید شاه آبادی معاون سیما و علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما در مقابل این ماجرا چه تصمیمی خواهند گرفت؟ آیا می توانند پایتخت را با محتوای سالم و همچنین هزینه های معقول به تلویزیون برگردانند یا سریال جایگزینی را برای نوروز انتخاب می کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کامران ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
    0 0
    اول ایشان تکلیف خودش را با فرهنگ و آداب و اخلاق اسلامی روشن بکند بعداً سریال بسازد. اگرچه من خودم با سریال های ایشان سرگرم می شوم ولی این به معنای زیر پا گذاشتم عقاید خودم نیست/