رییس اداره بهزیستی خواف اشتغال را مشکل و دغدغه مهم معلولان این شهرستان دانست و توجه بیشتر مسوولان و دست اندرکاران بخشهای دولتی و خصوصی نسبت به این مهم را خواستار شد.

اشتغال دغدغه مهم معلولان خوافی است

به گزارش قدس آنلاین، لیلا مقیمی رودی افزود: سهمیه استخدامی معلولان در دستگاه های اجرایی و واحدهای تولیدی در شهرستان خواف با وجود ظرفیتهای شرکتهای معدنی سنگ آهن که بیشترین میزان اشتغال اهالی خواف را به خود اختصاص داده،  اندک است و باید بخشی به معلولان متناسب با توانمندیهای آنان اختصاص یابد.

وی ادامه داد: ۳۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی طی امسال به مددجویان تحت پوشش بهزیستی خواف پرداخت شده است و ۷۷ نفر برای استفاده از این تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شده اند و بیشتر این تسهیلات  در بخشهای کشاورزی و دامداری پرداخت شده است.

رییس اداره بهزیستی خواف گفت: این اداره از ابتدای شیوع ویروس همه گیر کرونا با همکاری بنیاد مستضعفان برای کاهش مشکلات مددجویان تحت پوشش خود اقدام به توزیع اقلام بهداشتی و سبد کالا با همراهی خیران و شرکتهای معدنی و پرداخت کمکهای موردی در زمینه تامین هزینه های درمانی و تهیه بروشور برای پیشگیری از آسیبهای اجتماعی کرده است.

مقیمی افزود: افزون بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال از هزینه های تحصیل ۵۰ دانشجوی تحت پوشش این اداره طی سال تحصیلی کنونی پرداخت می شود.

وی اضافه کرد: با شیوع ویروس کرونا مشکلات و نگرانی هایی برای مردم ایجاد شده است ولی معلولان و بیماران مزمن و زنان سرپرست خانوار علاوه بر پیامدهای اضافی و اضطراب شدید با مشکلات معیشتی و اقتصادی دست به گریبان و نیازمند حمایت خیران هستند.

رییس اداره بهزیستی خواف سایر تنگناهای مهم معلولان در زمان شیوع ویروس کرونا را تامین هزینه های درمانی و لوازم بهداشتی و توان بخشی و همچنین امکان ارتباط اجتماعی با سایر افراد برای نابینایان و کم بینایان که بیشتر از طریق لامسه صورت می گیرد دانست و گفت: با توجه به محدودیتهای کرونایی این مساله کاهش یافته و یا محدود شده است.

مقیمی افزود: در این شرایط، معلولان به راحتی نمی توانند از دستکش استفاده کنند و محیط پیرامون خود را لمس کنند و ناشنوایان هم با استفاده از ماسک در برقراری ارتباط با دیگران با مشکلاتی مواجه هستند.  

مرکز شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.