رییس اتاق اصناف سبزوار گفت: طرح محدودیتهای کرونایی طی دو ماه گذشته پنج هزار میلیارد ریال به واحدهای صنفی مشمول این طرح خسارت وارد کرده است.

محدودیت‌های کرونایی پنج هزار میلیارد ریال به اصناف سبزوار زیان زد

به گزارش قدس آنلاین، علی کیانی افزود: اغلب خسارات وارد شده به اصناف سبزوار بر اثر  تعطیلی سه هفته‌ای آذرماه  و اعمال برخی محدودیت‌ها در آبان ماه بوده است

وی اظهار کرد: این محدودیت‌ها که منجر به تعطیلی مشاغل گروههای ۲، سه و چهار شد حدود هفت هزار واحد صنفی سبزوار را در برگرفت و عمده خسارت این واحدها مربوط به پرداخت اجاره، مالیات، بیمه و قبوض خدماتی بوده است.

رییس اتاق اصناف سبزوار گفت: تالارها، رستوران‌ها، باشگاههای ورزشی، فروشگاه‌های لوازم خانگی و واحدهای عرضه پوشاک، کیف و کفش بیشترین زیان ناشی از اعمال محدودیت‌های کرونایی را متحمل شدند.

کیانی افزود: پرداخت تسهیلات بانکی به اصناف آسیب دیده از کرونا و کاهش مالیات صنوفی که کسب و کار آنها تعطیل شده برخی از راهکارهای حمایت از واحدهای صنفی است که در دستور کار دولت قرار دارد.

وی ادامه داد: ۹۹ درصد از ۱۷ هزار واحد صنفی این شهرستان از دستورالعمل طرح فاصله‌گذاری اجتماعی مبنی بر تعطیلی موقت واحدهای صنفی به منظور پیشگیری از کرونا پیروی کردند.

۱۷منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.