یک کارشناس مذهبی گفت: بعد مسافت مانعی در برقراری ارتباط قلبی با امام رضا(ع) نیست.

مسافت مانعی در برقراری ارتباط قلبی با امام رضا(ع) نیست

به گزارش قدس آنلاین، چهارشنبه‌های امام‌رضایی در این شرایط کرونایی می‌تواند دل‌ها را روانه بارگاه رضوی کند و قطعا ثواب این زیارت دسته‌جمعی نصیب بخش کثیری از زائران خواهد شد.
حجت ‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا پناهیان  در این زمینه و درباره آثار روحی زیارت امام رضا(ع) اظهار کرد: رفتن به حرم امام رضا(ع) آن‌قدر ثواب دارد که آثار روحی زیادی بر جا می‌گذارد. اگر روی کسی  اثر روحی ندارد، به این دلیل است که همیشه با حالتی شاکی به زیارت امام رضا(ع) می‌رود.
وی افزود: اگر امام رضا(ع) دل شکسته تو را می‌پذیرد، به این دلیل است که می‌خواهد حال دلت را خوب کند، چون شادی تو را دوست دارد. بدین معنا نیست که اگر شاد باشیم، امام رضا(ع) ما را نمی‌پذیرد. امام رضا(ع) رضایت ما را می‌خواهد و یکی از آداب زیارت این است که وقتی وارد حرم می‌شویم، راضی باشیم. حتی اگر در اوج گرفتاری باشیم، باید حس رضایت خود را بیان کنیم.
این کارشناس مذهبی گفت: زمانی که زیارت امین‌الله را قرائت می‌کنیم، در صفحه اول از خداوند می‌خواهیم ما را راضی گرداند و در صفحه دوم می‌گوییم خدایا شکرت راضی هستیم.
وی بیان کرد: برقراری رابطه و حس معنوی با امام رضا(ع) در ناراحت بودن و شاکی بودن نیست بلکه اگر زائر در اوج گرفتاری هم باشد، باید از ایشان استمداد بگیرد زیرا آقا علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) خودش از گرفتاری ما باخبر است.
پناهیان اظهار کرد: هم‌اکنون به علت شیوع کرونا شرایطی پیش آمده است که امکان زیارت حضوری برای ما فراهم نیست اما بعد مسافت مانعی در برقراری ارتباط قلبی با امام رضا(ع) نیست.
وی در پایان گفت: همان‌طور که با خواندن زیارت عاشورا از راه دور به امام حسین(ع) عرض سلام و ارادت می‌کنیم، با قرائت زیارت امین‌الله هم می‌توانیم از راه دور زائر امام رضا(ع) باشیم.

انتهای پیام/

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.