رییس اتاق اصناف مشهد گفت: با پیگیری‌ها و تلاشهای این اتاق، ۲ صنف قنادان و فروشندگان آجیل و خشکبار این شهر از مشاغل گروه ۲ به مشاغل گروه یک انتقال یافتند و ممنوعیت فعالیت آنها در شرایط قرمز کرونایی منتفی شد.

دریافت مجوز فعالیت آجیل‌فروشان و قنادان مشهد در شرایط قرمز کرونایی

به گزارش قدس آنلاین، محمود بنانژاد  افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا ۲ صنف قنادان و فروشندگان آجیل و خشکبار را در زمره مشاغل گروه ۲ قرار داده بود که در شرایط قرمز مشهد به لحاظ شیوع کرونا، فعالیتشان ممنوع شده بود.

وی اضافه کرد: در پی درخواستهای مکرر قنادان و فروشندگان آجیل و خشکبار مبنی بر فعالیت بدون ممنوعیت یا محدودیت به لحاظ ماهیت کاری آنان، ستاد ملی مقابله با کرونا و ستاد استانی مقابله با کرونا رای به جابه‌جایی این مشاغل از  گروه ۲ به گروه یک دادند.

رییس اتاق اصناف مشهد گفت: هرچند مشهد از نظر شیوع کرونا در وضعیت نارنجی قرار گرفته است و ممنوعیت فعالیت صنوف قنادان و فروشندگان آجیل و خشکبار برطرف شده است اما در صورت بازگشت مشهد به شرایط قرمز، این ۲ صنف بدون ممنوعیت یا محدودیت قادر به فعالیت خواهند بود.

بنانژاد افزود: از ۱۴ آبان ماه طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا ۲ نوبت فعالیت صنوف محدود و ممنوع شد. در بازه زمانی ۱۴ آبان ماه تا ابتدای آذرماه، مشاغل گروه ۲ و سه ناگزیر به تعطیلی بعد از ساعت ۱۸ و در بازه زمانی اول تا ۱۸ آذرماه ناگزیر به تعطیلی شدند.

وی ادامه داد: از ۱۴ آبان ماه تا روز گذشته با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی ۲۰۰ هزار و ۳۸ مورد بازرسی از سطح صنوف مختلف در شهر مشهد انجام شد که منجر به صدور چهار هزار و ۱۰ مورد اخطار کتبی، تنظیم ۷۳۲ فقره فرم جریمه و ۶۸۲ مورد پلمب واحد صنفی شد.

طبق آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۲۲۳ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به بیماری کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به ۵۲ هزار و ۶۷۰ تن رسید.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.