وزیر ارتباطات در واکنش به حضور یک نوجوان کم سن و سال در لایو یکی از شاخهای اینستاگرامی، انتشار این فیلم را به یک اتاق فکر با هدف فیلتر کردن این اپلیکیشن منتسب کرد و گفت: بجای دعوا باید به دنبال کمک و نجات این کودک باشیم.

 کار یک اتاق فکر برای فیلتر کردن اینستاگرام است/ ببینید چه کسی برای توقف طرح اینترنت کودکان از من شکایت کرد

قدس آنلاین: آذری جهرمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در گفتگو با خبرنگاران درباره حضور این نوجوان که خودش را ۱۴ ساله معرفی می‌کرد در لایو یکی از به اصطلاح شاخ‌های اینستاگرام و طرح موضوعات و حرف‌های زننده و نامناسب در این اتفاق، اظهار داشت: ویدیو مذکور را برای من هم فرستادند و گفتند که اتاق فکری برنامه‌ریزی کرد تا به صورت گسترده ویدیو را پخش کنند تا ابزاری شود برای حمله کردن به شما جهت فیلتر اینستاگرام. 

وزیر ارتباطات افزود: من هم  چهار شب پیش این ویدیو را دیدم و  پاسخم این بود که پالایش و فیلتر شبکه‌های مجازی با مجموعه های دیگر است و آنان در ارتباط با این موضوعات مکانیزم های خودشان را دارند.

وی با بیان اینکه فیلم انصافا تلخ بود، خاطرنشان کرد: به نظرم می‌رسد نهادهایی که مسئولیت امداد رسانی به کودکان را دارند باید به  وضعیت این کودک و خانواده او رسیدگی کنند و  من هم از همکارانم خواسته‌ام که آدرسی از این خانواده پیدا کنند تا اگر بتوانیم کمکی انجام دهیم چون اصل مطلب نجات این کودک است و به جای دعوا کردن باید به نجات آن ها فکر کنیم.

آذری جهرمی اضافه کرد: اگر نهادهایی که مسئولیت فرهنگ و تربیت را تولیت دارند به مسئولیت خود عمل کنند و به این موضوعات توجه داشته باشند شاهد چنین مسائلی  نخواهیم بود. و توصیه من به نهادهاییک ه این فیلم ها را پخش می‌کنند هم اینست که طوری سیاه نمایی نکنند که احساس ضد انقلاب و دشن این باشد که همه  جوانان ما چنین وضعی دارند.

وزیر ارتباطات گفت: این کشور  اگر یک فرد مشکل داری مثل این کودک دارد که باید به و رسیدگی کرد و قطعا عوارض و اثار مشکلات دیگری در سطح جامعه است،  به نوعی شهید حججی و جوانان دیندار و معتقد به اسلام هم دارد و نباید  به نحوی سیاه نمایی کنیم که  دشمن بگوید نوجوانان تربیت شده در جمهوری اسلامی اینگونه‌اند.

آذری جهرمی در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین درباره علت به نتیجه نرسیدن اینترنت سالم برای کودکان و عدم استقبال از این برنامه، گفت:  ما به جد این مسئله را از روز اول پیگیری کردیم، بروید رسیدگی کنید که چه کسی در دادگاه از من شکایت کرد برای اینکه طرح اینترنت کودکان متوقف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.