معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی گفت: جای پیوست فرهنگی در طرح‌ها، پروژه‌ها، مجوزها و خدمات خالی است.

جای پیوست فرهنگی در پروژه‌ها، مجوزها و خدمات خالی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از استانداری خراسان رضوی ، کوکب موسوی در جلسه ستاد هماهنگی و راهبری عفاف و حجاب استان که در محل سالن جلسات شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه با ۴ دستور کار شامل ارائه برنامه‌ها و اقدامات دبیر خانه ستاد هماهنگی و راهبری مصوبات عفاف و حجاب استان، ارائه مطالب مدیران استانی در ارتباط با اقدامات انجام شده در راستای مصوبات ۴۲۷ و ۸۲۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی، بررسی راهکارها برای فعال کردن ستاد-کارگروه هماهنگی و راهبری مصوبات عفاف وحجاب در سطوح استانی، شهرستانی- دستگاهی و ارائه مطالب دبیر شورای سیاستگذاری عفاف و حجاب کشور تشکیل شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی ادامه داد: برنامه فعلی دشمن، هجوم به فرهنگ و اعتقادات است.
وی با انتقاد از دستگاه‌ها که صرفا مجوز می‌دهند ولی به مسائل نرم‌افزاری، فرهنگی و اعتقادی توجهی ندارند، افزود: دستگاه‌ها فقط خود را متولی راه‌اندازی می‌دانند و به عقبه و کارآیی آن توجهی ندارند. لذا آسیب شناسی صورت نمی‌گیرد و در واقع جای پیوست فرهنگی در طرح‌ها، پروژه‌ها، مجوزها و خدمات خالی است.
موسوی تصریح کرد: توجه به کرامت انسان‌ها، اقناع سازی جامعه، خانواده‌ها و جوانان، فعالیت‌ها با رویکرد تشویق و ترغیب، استفاده از فضاهای مجازی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب، تهدید بودن فضای مجازی در حوزه عفاف (که پایه و رکن اساسی خانواده است) به دلیل استفاده‌های نادرست و غیرمتعارف، عزم همگانی برای عفاف و حجاب، آموزش‌های مستقیم و غیرمستقیم به ویژه از سنین خردسالی و حتی مهدهای کودک، فعال نمودن شوراهای فرهنگی و کمیته‌های عفاف و حجاب ادارات، پیوست فرهنگی در پس مصوبات، طرح‌ها، مجوزهای تولید و خدمات و بالاخره پیش بینی پست‌های مناسب در ساختار دستگاه‌ها می تواند از موارد مهمی باشد که تاکید و توجه لازم به آنها بسیار ضروری است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی ادامه داد: انتظار می‌رود در این حوزه، وحدت تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری از طریق تعیین یک ستاد یا کمیته ملی و از طرفی اقدامات بومی با توجه به ظرفیت‌های هر استان به همراه تدوین ساز و کارهای الزام اجرای مصوبات ستاد و تکالیف قانونی مرتبط، مد نظر تصمیم‌گیران قرار گیرد.
وی خبر داد: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری تصمیم دارد با همکاری ۲۰ برند معروف تولیدکننده محصولات عفاف و حجاب، بازار عفاف و حجاب را راه اندازی کند.
گفتنی است، در این جلسه دکتر رضاییان دبیر شورای سیاست‌گذاری عفاف و حجاب کشور و نمایندگان دادستانی کل کشور، نیروی انتظامی، سازمان بسیج مستضعفین، صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشتند و مطالبی را در تنویر افکار نسبت به موضوع عفاف و حجاب به ویژه نقش و جایگاه فضای مجازی در این خصوص ارائه کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.