مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بعضی از مؤسسات برای سودجویی اصرار بر انجام عمل زیبایی در شرایط کرونا دارند.

برخی مؤسسات برای سودجویی اصرار به انجام عمل زیبایی در شرایط کرونا دارند

علی اصغر انجیدنی،  با اشاره به اینکه «در حال حاضر عمل‌های زیبایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در مراکز غیر بیمارستانی از جمله مراکز جراحی محدود قابل انجام است»، افزود: در زمینه عمل‌های جراحی زیبایی در شرایط کرونا محدودیت‌هایی  وجود دارد. بر اساس دستورالعمل‌ها جراحی‌های زیبایی باید کاهش یابد و تنها جراحی‌های ضروری انجام شود.

وی در مورد بیشترین جراحی‌های زیبایی که درحال حاضر انجام می‌شود، گفت: در درجه اول جراحی‌های زیبایی بینی، در درجه دوم ‌جراحی‌های زیبایی شکم و در درجه سوم انجام پروتز  بیشترین آمار را به خود اختصاص می‌دهند.

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد دلایل ضرورت  انجام این نوع جراحی‌ها در شرایط کرونا خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضی از مردم به سلامتی خود کمتر توجه می‌کنند و از طرفی بعضی از مؤسسات هم  در جهت افزایش سودجویی اصرار بر این جراحی‌ها دارند ولی بر این مؤسسات نظارت‌های زیادی صورت می‌گیرد.

انجیدنی در مورد خطراتی  که در حال حاضر افراد را در مراکز جراحی زیبایی تهدید می‌کند، گفت: امکان دارد این افراد در اثر حضور در مراکز جراحی محدود در معرض ابتلاء به بیماری کرونا قرار بگیرند یا اینکه خود فرد ناقل بیماری باشد و باعث ابتلاء دیگران به کرونا شود؛ بنابراین تاکید داریم که این جراحی‌ها با رعایت پروتکل‌ها و در صورت ضرورت انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.