سه نهاد امنیتی آمریکا در بیانیه‌ای، از شدت و همچنین تداوم حملات سایبری خبر دادند که شبکه‌های دولتی را در وزارتخانه‌های کلیدی این کشور، هدف قرار داده است.

نهادهای امنیتی آمریکا: حملات سایبری به شبکه‌های دولتی ادامه دارد

قدس آنلاین: رویترز نوشت، سه نهاد امنیتی دولت آمریکا در بیانیه‌ای مشترک، با تائید اینکه تأثیر حمله هکری به شبکه‌های دولتی این کشور قابل توجه بوده است؛ از تداوم حملات خبر دادند.

در بیانیه مشترک اف‌بی‌آی، آژانس امنیت سایبری و زیرساختی (CISA) و همچنین دفتر مدیریت اطلاعات ملی آمریکا (ODNI)، می‌خوانیم: این وضعیت همچنان رو به گسترش است و درحالی که به تلاش برای درک ماهیت کامل این کارزار هکری ادامه می‌دهیم؛ به این امر واقف هستیم که حملات شبکه‌هایی را در داخل دولت فدرال تحت تأثیر قرار داده‌اند.

شدت حملات سایبری علیه نهادها و وزارت‌خانه‌های آمریکا به حدی است که «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید، سفر اروپایی خود را نیمه‌کاره گذاشت و به واشنگتن بازگشت.

حملات سایبری که ادعا می‌شود هکرهای روسی در آن دخیل بوده‌اند، وزارتخانه‌های خزانه‌داری، بازرگانی، امنیت میهن، دفاع و همچنین وزارت خارجه آمریکا را هدف قرار داده‌اند.

آمریکا در حالی در این ماجرا، انگشت اتهام را به سوی روسیه گرفته است که دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین، با بی‌اساس خواندن این ادعاها، یادآوری کرد مسکو زمانی به طرف آمریکایی پیشنهاد حصول توافق همکاری در زمینه امنیت سایبری را داده و همچنان بر پیشنهاد خود پافشاری می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.