رئیس شورای اسلامی شهر مشهد از رونمایی۴۰۰ دستگاه دوچرخه اشتراکی با اعتبار ۵ میلیارد تومان در مشهد خبر داد.

رونمایی از ۴۰۰ دستگاه دوچرخه اشتراکی در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا حیدری امروز، در مراسم افتتاح پارکینگ مجد و رونمایی از تعدادی وسایل حمل‌ونقل عمومی مشهد اظهار کرد: تاکنون مدیریت شهری مشهد ۳۴ هزار میلیارد تومان منابع مالی تامین کرده است که این یک اتفاق کم نظیر است. تا پایان دولت دوازدهم پروژه‌های زیادی به بهره‌برداری خواهد رسید که اعتبار آن ها  ۲۷ میلیارد تومان است. ۲۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌هایی است که تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: مابقی اعتبار در پروژه‌های شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ استفاده خواهد شد. ۵۰ پروژه شهری در سطح شهر مشهد فعال است. تقاطع آزادگان، تقاطع مصلی، حفر خط سه تونل قطار شهری، دوربرگردان‌های مختلف و... از جمله این پروژه‌ها هستند.

حیدری ادامه داد: ۳۰ دفتر تسهیلگری در حاشیه شهر مشهد فعال است. کارخانه نوآوری مشهد که اتفاقی کم نظیر و برای اولین بار در ایران است به زودی در شهر مشهد افتتاح می‌شود. کوه‌پارک در اختیار مردم قرار گرفته است. مسیر دسترسی جلوخان به کهندژ آرامگاه فردوسی به زودی افتتاح خواهد شد که تحول چشمگیری پیدا خواهد کرد.

وی عنوان کرد: امروز پروژه‌هایی افتتاح و به بهره‌برداری  خواهد رسید که چهار پروژه شاخص شهر مشهد است. امروز ۳۱ دستگاه اتوبوس و ۱۷۰ مینی‌بوس به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین ۴۹۲ دستگاه تاکسی نوسازی شده  به بهره‌برداری می‌رسد. برای خرید این اتوبوس‌ها ۹۳میلیارد تومان و برای خرید مینی‌بوس‌ها ۱۱۴میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است. برای نوسازی هر دستگاه تاکسی نیز ۷۰میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شد که ۱۴درصد از ۱۸ درصد کارمزد این تسهیلات را شهرداری مشهد پرداخت می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد: امروز اولین پارکینگ هوشمند مشهد در نزدیکی حرم، افتتاح شد. این پارکینگ ظرفیت ۱۱۰۰ جای پارک دارد. همچنین در این مراسم ۴۰۰ دستگاه دوچرخه اشتراکی با اعتبار ۵ میلیارد تومان نیز رونمایی می‌شود.

منبع:ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.