رییس اداره تعاون روستایی گناباد از خرید ۸۵۰ کیلوگرم زعفران از کشاورزان جنوب خراسان رضوی توسط مرکز خرید حمایتی مستقر در این شهرستان از نیمه آبان ماه امسال تاکنون خبر داد.

۸۵۰ کیلوگرم زعفران از کشاورزان جنوب خراسان رضوی خریداری شد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی رضازاده افزود: خرید زعفران توسط مرکز خرید حمایتی زعفران گناباد به عنوان یکی از ۱۰ جایگاه خرید استان خراسان رضوی تا پایان آذرماه ادامه می یابد و پیش بینی می شود در این مدت حدود یک تن زعفران از کشاورزان شهرستانهای گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی خریداری شود.

وی ادامه داد: زعفران پوشال مرغوب هر کیلویی ۱۱۰ میلیون ریال و زعفران نگین هر کیلویی ۱۳۰ میلیون ریال از زعفران کاران شهرستانهای گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی خریداری می شود.

رییس اداره تعاون روستایی گناباد گفت: ۳۰ درصد مبالغ خرید زعفران بعد از تایید آزمایشگاه و ۷۰ درصد بقیه بعد از سه ماه به کشاورزان پرداخت می شود.

رضازاده با اشاره به این که پارسال مرکز خرید حمایتی در گناباد یک تن زعفران از زعفران کاران خریداری کرد افزود: با وجود کاهش ۳۰ درصدی برداشت زعفران در این منطقه پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل خرید به همان میزان زعفران پارسال توسط این مرکز خریداری شود.  

وی ادامه داد: کشاورزان، امسال شیوه های خشک کردن و جمع آوری زعفران و روشهای پاک کردن را بهتر رعایت می کنند و این مساله موجب شده است زعفران، کمتر برگشت داده شود و بیشتر زعفران عرضه شده در حد استاندارد است که در جبران کاهش زعفران برداشتی موثر بوده است.

شهرستانهای گناباد و بجستان با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت به ترتیب در فاصله ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب و جنوب غرب مشهد قرار دارند.

منبع: ایرنا

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.