سیدمرتضی مدنی‌فدکی در حالی از نظارت میدانی رئیس شعبات ویژه این اداره‌کل در شب‌های یلدایی خبر داد که در ادامه ماجرای برخورد قاطع با سه واحد صنفی و نصب پرده بر سر در آن واحدها را هم توضیح داد.

طرح نظارتی ویژه شب‌یلدا تا ۳۰ آذر ادامه دارد

نظارت‌های یلدایی تا ۳۰ آذر ماه

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی  در توضیح برنامه‌های سازمانی برای برخورد با گران‌فروشی‌های احتمالی در شب‌های یلدایی، گفت: با توجه به ابلاغ سازمانی صورت گرفته، طرح ویژه نظارت بر بازار میوه‌فروشان از شنبه گذشته(۲۲ آذر) آغاز و این رصد و پایش‌های میدانی هم تا ۳۰ آذر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این طرح که با محوریت تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی آغاز و با همراهی سازمان صمت و اتاق اصناف پیش خواهد رفت، به صورت ویژه‌ای بازرسی‌های میدانی روی کالاهایی نظیر میوه، شیرینی و آجیل متمرکز خواهد شد.

پیگیری این موضوع به تمامی دستگاه‌های تابعه در سراسر استان خراسان‌رضوی اعلام شده و در ادامه از آن‌ها خروجی کار را خواهیم گرفت.

رسیدگی به گران‌فروشی‌ها خارج از نوبت

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی تصریح کرد: به شعب تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی دستور داده شده در صورت مشاهده هر گونه تخلف و تنظیم گزارش مربوط، خارج از نوبت به این پرونده‌ها رسیدگی شده و اشد مجازات را برای متخلفان در نظر بگیرند.

در این طرح و در مرحله نخست به افراد متخلف تذکر کتبی داده خواهد شد تا رعایت قیمت‌های منطقی را بکنند و پیشگیری را مقدم بر همه‌چیز دانسته‌ایم،اما اگر افرادی بخواهند تکرار تخلف داشته باشند، بدون‌ شک پشیمان خواهند شد.

مدنی‌فدکی ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ پایگاه متعلق به معاونت بازرسی سازمان صمت خراسان‌رضوی در سطح شهر فعال هستند و تعزیرات حکومتی هم برای برخورد قاطع و سریع، دو شعبه ویژه و سیار در شهر قرار داده است.

از سوی دیگر عمده‌فروشی‌ها و بارفروشان هم از نظارت‌ها دور نمانده و پیش از شروع طرح با آن‌ها جلسه‌ای برقرار و هشدار قاطع داده شده تا رعایت قانون را مدنظر داشته باشند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌رضوی عنوان کرد: در کنار آن، تیم‌های بازرسی اصناف هم در میادین بار مستقر و به صورت میدانی ماجرا را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، با آن‌ها برخورد خواهد شد.

پس از به پایان رسیدن این طرح در نظر داریم برای نظارت دقیق روی اقدام‌های میوه‌فروشی‌ها هم طرح مستمر دیگری اجرا کنیم تا قیمت‌های فروش میوه در آن مکان‌ها واقعی‌تر شود.

به دنبال شناسایی دلالان هستیم

سیدمرتضی مدنی‌فدکی بیان کرد: به دنبال شناسایی دلالان و واسطه‌هایی هستیم که در بازار میوه مشهد و دیگر شهرها به هر اقدامی دست می‌زنند تا جیب خود را پر کنند و در این زمینه هم اقدام‌های خوبی صورت گرفته است.

به همین دلیل به واحدهای صنفی مرتبط با فروش کالاهای شب یلدایی هشدار قاطع و جدی می‌دهم که اگر نیروهای اقدام‌کننده برای آن‌ها تکرار تخلف ثبت کنند، بدانند نخستین اقدام نصب پرده(اعلام محل گرانفروش) سردر مغازه آن‌ها خواهد بود.

۳ نانوایی متخلف ادب شدند

وی در ادامه، به برخورد با سه واحد صنفی نانوایی اشاره کرد و گفت: براساس قانون نظام صنفی، قانون‌گذار برای تکرار تخلف گران‌فروشی در مراتب متعدد، برای متخلفان مجازات‌های شدیدتری را در نظر گرفته است و چنانچه تکرار تخلف در مرتبه سوم باشد، طبق قانون متخلف علاوه بر پرداخت جزای نقدی به ۶برابر میزان تخلف، به نصب پرده تخلف سردر واحد صنفی محکوم می‌شود و مدت زمان نصب آن هم دو هفته است، این گونه مجازات‌ها با رویکرد بازدارندگی در قانون پیش‌بینی شده است.

مدنی‌فدکی افزود: بر همین اساس در چند روز گذشته چهار واحد صنفی نانوایی که از سوی شعب تعزیرات‌حکومتی و برای سومین بار محکوم به پرداخت جزای نقدی شده بودند و محکومیت‌های آن‌ها در مرحله اجراست، به علت تکرار تخلف، علاوه بر پرداخت جزای نقدی، به نصب پارچه تخلف نیز محکوم شدند که این حکم توسط اجرای احکام تعزیرات‌حکومتی مشهد و با نظارت رئیس شعبه سیار صورت گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.