۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
کد خبر: 732419

«پس از اینکه اسلام آوردم به کلیسا نمی رفتم. وقتی مادرم و این تغییر رفتار من را دید نگران شد که مشکل روانی پیدا کرده باشم.به همین خاطر مرا به نزد پزشک برد. پزشک بعد از معاینه به مادرم گفت : پسرت بیمار نیست، بلکه مسلمان شده.»

این طلبه شهید یک مسیحی بود

قدس آنلاین: برای بسیاری از رزمندگان جبهه یک دانشگاه تدریس عرفان عملی بود. «ژروم کورسل» نیز یکی از طلاب و تنها رزمنده اروپایی این دانشگاه بود که با شهادت از این جبهه فارغ التحصیل شد. اکنون به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه نگاهی به زندگی نامه این شهید خواهیم داشت.

ژروم ایمانوئل کورسل تا قبل از رسیدن به سن نوجوانی کمابیش با پدرش نیز ارتباط داشت و از آنجایی که پدر به تونس رفت و آمد می کرد، ژروم در یکی از این سفرها همراه او به تونس سفر کرد.در آنجا با دین اسلام آشنا شد و تحقیقات مختصری درباره اسلام انجام داد.

پس از این تحقیقات بود که به دین اسلام گرایش پیدا کرد.وقتی به فرانسه بازگشت، با مسلمانان آنجا ارتباط برقرار کرد. به این منظور در مسجد مسلمانان پاریس حضور می یافت و در نمازهای جماعت و دیگر مراسم های آنان شرکت می کرد.

او در این زمینه به یکی از دوستانش گفته بود:«پس از اینکه اسلام آوردم به کلیسا نمی رفتم. وقتی مادرم و این تغییر رفتار من را دید نگران شد که مشکل روانی پیدا کرده باشم.به همین خاطر مرا به نزد پزشک برد. پزشک بعد از معاینه به مادرم گفت : پسرت بیمار نیست، بلکه مسلمان شده.»

مسلمان شدن ژروم  مورد رضایت مادر و سایر اطرافیانش نبود و همین نارضایتی ها، شرایط زندگی را برای او دشوار کرد، طوری که وقتی در حضور مادرش از اسلام سخن می گفت، با ناراحتی او مواجه می شد. زمانی که می خواست در حضور بستگان مادرش نماز بخواند، آنها مسخره اش می کردند. در مدرسه هم، چون با دختری رابطه نداشت، مورد تمسخر دخترها و پسرهای مدرسه قرار می گرفت.

خودش در توصیف این شرایط می گوید:«مدرسه ای که در آن درس می خواندم، متعلق به مسیحیان بود. چون زمان زیادی از روز را آنجا سپری می کردم ، مجبور بودم که نماز را در مدرسه بخوانم. وقتی دخترهای مدرسه مرا در حال نماز خواندن می دیدند، مسخره ام می کردند.»

ژروم ایمانوئل کورسل، تنها شهید اروپایی دفاع مقدس متولد فرانسه است که پس از تشرف به دین مبین اسلام به «کمال کورسل» تغییر نام داد و به تحصیلات دینی در مدارس علمیه قم پرداخت.

تصویری از کتاب زندگی نامه شهید کمال کورسل


او در سال ۶۳ علی رغم تمام محدودیت‌های امنیتی که برای اعزام افراد غیر ایرانی وجود داشت، به هر ترفند و با اصرار فراوان از طریق لشکر بدر به جبهه رفت و در عملیات‌های کربلای ۳، کربلای ۵، والفجر و مرصاد حضور داشت. کمال کورسل در عملیات مرصاد به شهادت نائل  آمد. چند ساعت قبل از شهادت وی به همراه همرزمانش در محاصره دشمن بودند و گرسنگی و تشنگی فشار آورده بود که شهید برای همرزمانش سخنرانی و به آنها می‌گوید ما اکنون امام حسین(ع) را درک کردیم و حسینی شدیم، وی پس از این زمزمه‌ها با اصابت گلوله آر پی جی به شهادت می‌رسد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.