شرکتهای دانش بنیان مشهد به دلیل وجود تحریم ها، سعی کرده‌اند تا با تغییر خط تولید یا اقدام برای به دست آوردن محصولات تازه برای مبارزه با کرونا، پیشگام باشند.

تغییر خط تولید؛ راهکار شرکتهای دانش‌بنیان مشهد برای مقابله با کرونا

به گزارش قدس آنلاین، احسان واحدی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و رئیس شرکت دانش بنیان نوآفرین طب اویسا گفت: این شرکت دانش بنیان در زمینه ساخت ایمپلنت ارتوپدی از سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرده است. تاکنون با تلاش محققان و پژوهشگران شاغل در این شرکت، ۱۰ اختراع داخلی و پنج اختراع بین المللی به ثبت رسیده است.

او افزود: پس از شیوع بیماری کرونا و به دلیل کمبود وسایل حفاظت فردی این شرکت نیز با هدف برآوردن نیاز جامعه خط تولید ماسک را راه اندازی کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: از ابتدای راه اندازی خط تولید ماسک تا کنون، بیش از  ۵۰۰ هزار ماسک N۹۵  و N۹۹  برای تامین نیاز واحدهای بهداشتی و درمانی در این شرکت تولید شده است.

واحدی بیان کرد: قابلیت حوزه فنی مهندسی به گونه ای است که می توان بنا بر نیاز جامعه خط تولید جدیدی اضافه کرد و این شرکت با ابداعات خود توانست در زمینه رفع نیاز جامعه حرکت کند.

همچنین یکی دیگر از شرکتهای دانش بنیان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابتدای بحران کرونا تا کنون ۳۰۰ هزار لیتر محصولات بهداشتی با تکیه بر فرمولاسیون دقیق سازمان جهانی بهداشت تهیه کرده است.

مهدی میر احمدی مدیر شرکت پارس تک رخ گفت: این شرکت قبل از شیوع بیماری کرونا نیز خط تولید مواد ضدعفونی کننده و الکلی داشته است. پس از شیوع بیماری و افزایش نیاز جامعه به مواد ضدعفونی کننده روزانه ۳ هزار لیتر مواد ضدعفونی در این مجوعه تولید می شود.

او افزود: تولیدات این شرکت به نحوی است که میزان اتانول مواد ضدعفونی آن بالا و محصولات ضدعفونی کننده بر پایه های غیر الکلی نیز تولید کرده است. همچنین این شرکت دانش بنیان اتاق استریلی از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اختیار دارد که با استفاده از آن چهار خط ساخت ژلاتین راه اندازی شده است.

 مدیر شرکت پارس تک رخ  ادامه داد: در این شرکت داروهای نیمه جامد شامل انواع کرم، ژل، مایع موضعی و خوراکی تولید می شود.  

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.