مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار (CDC) آمریکا درصد مورد نیاز واکسیناسیون برای ایمنی گله‌ای در یک کشور را اعلام کرد.

برای حصول ایمنی گله‌ای در کشور به چه میزان واکسیناسیون نیاز است؟

قدس آنلاین: آنتونی فائوچی مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار (CDC) آمریکا، در مصاحبه با فاکس نیوز میزان واکسن مورد نیاز برای دستیابی به «مصونیت گله ای» در یک کشور و اطمینان از متوقف شدن شیوع این بیماری را اعلام کرد.

فائوچی گفت: اگرچه پس از واکسینه کردن حدود ۵۰ درصد از جمعیت یک کشور تاثیر آن احساس می‌شود، اما برای کنترل و از بین رفتن این ویروس کشنده نیاز به واکسیناسیون بیشتر است.

مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار (CDC) آمریکا افزود: اگر می‌خواهیم به مصونیت واقعی گله‌ای (در ایالات متحده) برسیم، به گونه‌ای که سراسر کشور از یک پوشش محافظتی برخوردار شود، باید ۷۵ تا ۸۵ درصد از جمعیت کشور را واکسینه کنیم.

اظهارات فائوچی یک روز قبل از جلسه کمیته مشاوره سازمان غذا و داروی آمریکا برای موافقت یا عدم موافقت با استفاده از واکسن Moderna مطرح شده است.

برای حصول ایمنی گله ای در کشور به چه میزان واکسیناسیون نیاز است؟

ایالات متحده کمپین واکسیناسیون علیه Covid-۱۹ را در این کشور آغاز کرده است که در اولین مرحله مصون سازی کارکنان حوزه بهداشت و ساکنین خانه‌های سالمندان که بیشتر در معرض خطر ابتلا به ویروس هستند و تعداد مجموع آن‌ها ۲۴ میلیون نفر است، هدف قرار دارد.

آمریکا قصد دارد تا فصل بهار حدود ۱۰۰ میلیون نفر و تا فصل تابستان همه جمعیت این کشور را واکسینه کند؛ اما این امر تا حد زیادی به اعتماد شهروندان آمریکایی به واکسن بستگی دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرنگار ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 0
    سلام ایمنی گله ای احتمالا ترجمه مناسبی برای herd immunity نمی باشد و پیشنهاد می کنم از عبارت " ایمنی جمعی" یا " ایمنی همگانی" استفاده نمایید.