امام جمعه تربت‌حیدریه بر ضرورت آسیب‌شناسی و رفع مشکلات و موانع تحقق وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کرد و گفت: تحقق وحدت این ۲ نهاد علمی کشور باید تبدیل به یک گفتمان ثابت و استوار شود.

 وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند گفتمان ثابت است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی در نشست علمی با موضوع وحدت حوزه و دانشگاه، فرصت‌ها و چالش‌ها افزود: این بدان معناست که وحدت در دوگانگی معنا پیدا می‌کند و این ۲ نهاد باید خود را یکی دانسته و مانند اعضای یک پیکر واحد در حفظ یکدیگر تلاش کنند.

وی ادامه داد: به منظور تحقق وحدت ابتدا باید نیازها شناسایی شوند و سپس جریان علمی در این ۲ نهاد مقدس به سوی رفع نیازها و مشکلات سوق داده شود و در نهایت از نیروهای مومن، جهادی، جوان و متخصص به منظور تولید علم در حوزه و دانشگاه حمایت گردد.

امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: از دیگر شاخصه‌های وحدت حوزه و دانشگاه، تبعیت از فرماندهی واحد که رهبر معظم انقلاب است، می‌باشد و شایسته است این ۲ بال علمی کشور تلاش خود را به عملی نمودن فرامین ایشان معطوف سازند.

وی با اشاره به اهمیت وحدت از نگاه قرآن و روایات افزود: حوزه و دانشگاه یعنی نخبگان، تصمیم‌گیران، تصمیم‌سازان و فرهیختگان امت اسلامی که وقتی کنار یکدیگر باشند، هم تعهد و هم تخصص را در مدیران و تصمیم‌سازان ایجاد و در خدمت نظام اسلامی گام برمی‌دارند.

حجت‌الاسلام محمدرضا عصمتی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید دکتر مفتح و شهید عرصه علم و تحقیقات، شهید هسته‌ای، محسن فخری‌زاده و گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی، توفیق فعالیت جهادی در عرصه علم و خدمت به جامعه اسلامی را از خداوند خواستار شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.