امامان جمعه خراسان رضوی با تبریک روز پرستار بهترین هدیه به این گروه زحمتکش را پرهیز از دورهمی در شب یلدا و رعایت دستورالعملهای بهداشتی مقابله با کرونا دانستند.

خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، امام جمعه فریمان با اشاره به روز پرستار گفت: حضرت زینب (س) نیز پرستاری از کودکان، درماندگان، زنان و بی پناهان را در روز عاشورا بر عهده داشت.

حجت الاسلام سید مهدی معلمی با بیان اینکه پرستاری یکی از سخت ترین کارها از نظر فشار روحی و جسمی برای پرستار است افزود: نشستن کنار بیمار، معاشر بودن دایمی با بیمار، ناله بیمار را شنیدن، با او به مهربانی رفتار کردن، به او لبخند زدن، او را با عمل، رفتار و پذیرایی خود از رنجهای فراوان دوران بیماری رهاندن، تحملِ پولادین لازم دارد.

وی ادامه داد: کار پرستاری دارای اهمیت بسیار است بطوریکه اگر بهترین پزشکان و جراحان کار خود را با بیمار به بهترین وجه انجام دهند، اما از آن بیمار پرستاری نشود، کار پزشک یا جراحِ عالیقدر بی فایده خواهد بود لذا نقش پرستاری و بیمارداری در حفظ سلامت و بازگشت سلامت بیمار، نقش درجه ی اول و با نقش یک پزشک ماهر معادل است.

امام جمعه فریمان با اشاره به شهادت شهید محسن فخری زاده نیز گفت: شورای امنیت سازمان ملل در حالی در قضیه ترور این شهید گرانقدر سکوت کرده است که تمامی شواهد حکایت از نقش رژیم صهیونیستی در این عملیات تروریستی دارد.

وی افزود: دنیا باید بداند نام و یاد شهید فخری زاده امروز در قلب جوانان غیرتمند ما ماندگار است و راه او پایدار خواهد ماند.

حجت الاسلام معلمی همچنین در خصوص دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده شهید سلیمانی ادامه داد: قوی شدن در حوزه‌های اقتصاد، علم، فنّاوری و نظامی و عدم اعتماد به دشمن از توصیه های معظم له است.

وی گفت: حفظ اتحاد ملی و خنثی کردن تحریم از دیگر توصیه های رهبر معظم انقلاب است که فرمودند کشور ما احتیاج به اتّحاد دارد ملت ایران در خیلی از امور صدایشان صدای واحد است مسوولان مراقب باشند این اتّحاد را زیاد کنند.

تربت‌جام 

امام جمعه تربت‌جام هم گفت: حضرت زینب (س) در مردم شناسی، آینده نگری، صبر و بردباری بی‌نظیر بود و آن حضرت الگویی جامع برای زنان و مردان جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام میرزا حسین معتمدی فر با تبریک روز پرستار، از جانفشانی این قشر قدردانی و عمل به وظیفه اخلاقی، انسانی و قانونی آنها را مورد ستایش قرار داد و بهترین هدیه به این گروه زحمتکش را رعایت کامل پروتکلهای مقابله با کرونا دانست.

وی با دعوت مردم به پرهیز از برگزاری دورهمی های شب یلدا افزود: یک عمر را فدای یک شب نکنیم، امروز دوست داشتن نزدیکان و خویشاوندان به عدم حضور در چنین دورهمی‌هایی است.

امام جمعه تربت‌جام با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای ستاد برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی ادامه داد: تشییع باشکوه پیکر این شهید، حمله موشکی ایران به عین الاسد، غلبه نرم افزاری بر هیمنه پوشالی استکبار و خروج خفت بار آمریکا از عراق و سوریه از جمله سیلی هایی است که به استکبار زده شد.

درگز

امام جمعه درگز هم گفت: پرستاران درخط مقدم مبارزه با کرونا هستند و تلاش آنها باعث رفع نگرانی می‌شود لذا باید کار پر ارزش پرستاران در این شرایط سخت را با رعایت شیوه‌های بهداشتی وتعطیل کردن دورهمی شب یلدا و رعایت فاصله اجتماعی ارج نهیم.

حجت الاسلام محمد حسین ایروانی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با مسوولان اجرایی ستاد برگزاری مراسم سالگرد شهادت شهید سلیمانی افزود: تبلور ارزشهای فرهنگی ایران و ایرانی، شجاعت و روحیه مقاومت از خصلتهای این شهید بود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر می‌خواهید دشمن به شما تعرض نکند در همه زمینه‌ها مقاوم باشید. به دشمن اعتماد نکنید، در برجام اعتماد کردید و هفت سال کشور را معطل آمریکا  گذاشتید و چیزی بدست نیامد. اتحاد ملی را حفظ کنید سران سه قوا باید منسجم و بدنبال خدمت به مردم باشند و قبل از اینکه به فکر رفع تحریم باشید به فکر خنثی کردن آن باشید باید با اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون و باور جوانان اثر تحریم را کم کنیم.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.