مدیر کل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی گفت: آماده خرید تخم ‌مرغ از تولیدکنندگان به نرخ مصوب جهت توزیع در بازار برای حمایت از مصرف ‌کننده هستیم.

آمادگی خرید تخم‌مرغ به نرخ مصوب از تولیدکنندگان خراسان رضوی وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین، سعادت علی‌نیا  افزود: این آمادگی برای خرید محصول تخم‌ مرغ به نرخ مصوب از مرغداران استان وجود دارد و اعلام هم شده است اما تاکنون اقدامی از سوی تولیدکنندگان در استان انجام نشده است.

وی ادامه داد: در طول سال و در زمانی که نرخ تخم مرغ کاهش دارد این اداره کل به خرید حمایتی محصول از تولیدکنندگان مرغ و تخم ‌مرغ به نرخ مصوب اقدام می‌کند اما در حال حاضر به دلیل کشش موجود در بازار و بالاتر بودن قیمت از نرخ مصوب تاکنون مراجعه‌ای از سوی تولیدکنندگان نشده است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی با بیان اینکه نرخ مصوب عرضه تخم‌مرغ در بازار برای مصرف ‌کننده کیلویی ۱۴۵ هزار ریال است گفت: در مذاکره انجام شده با اتحادیه تولیدکنندگان تخم مرغ استان قرار شد به منظور تعدیل قیمت و تنظیم بازار، تولید کنندگان اقدام به فروش محصول خود به نرخ مصوب نمایند اما هنوز این اقدام اجرایی نشده است.

وی افزود: سال گذشته در مجموع ۱۵۰ تن تخم مرغ به روش حمایتی از مرغداران استان خریداری شد اما امسال با توجه به افزایش قیمت در بازار علاقه‌ای از طرف تولیدکنندگان برای فروش محصولشان به نرخ حمایتی وجود نداشته و تاکنون تخم مرغ از سوی این اداره در استان خریداری نشده است.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.