مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: تمام مشترکین گاز طبیعی بخش خانگی و تجاری، در حوادث ناشی از مصرف گاز طبیعی شامل انفجار، آتش سوزی و مسمومیت‌ تحت پوشش بیمه قرار دارند.

چتر بیمه‌ بر سر مشترکین گازخراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  شرکت گاز خراسان رضوی، حسن افتخاری اظهار کرد: بر اساس قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، از قبوض گاز مشترکین گاز خانگی شهری ماهیانه مبلغ ۲۰۰ تومان، روستایی ۱۰۰ تومان، تجاری شهری ۱۰۰۰ تومان و تجاری روستایی ۵۰۰ تومان به عنوان حق بیمه اخذ می‌شود. 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با بیان این مطلب که بر اساس قرارداد فیمابین شرکت ملی گاز ایران و بیمه معلم در سال ۱۳۹۹ حداکثر تعهد پرداخت برای جبران هزینه‌ها و خسارت مالی به واحدهای مسکونی(مشترکین خانگی شهری و روستایی) در هر حادثه مبلغ چهار میلیارد و ۱۰ میلیون ریال خواهد بود، افزود: این مبلغ برای واحدهای تجاری دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال، برای فوت هر نفر در هر حادثه مبلغ ۹۰۰ میلیون ریال و در موارد نقص عضو و از کار افتادگی و هزینه‌های پزشکی برای هر نفر مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال تعیین شده که از سوی بیمه معلم به عنوان غرامت پرداخت می شود.

وی درباره شیوه استفاده از بیمه گاز مشترکین توضیح داد: مشترکین گاز طبیعی می‌توانند در صورت بروز هرگونه حادثه با منشا گاز شهری مراتب را به امداد ۱۹۴ یا نیروهای گازبان در روستاها اطلاع داده تا پس از انجام مقدمات قانونی از بیمه مصرف کنندگان گاز طبیعی بهره‌مند شوند. 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی پرداخت هرگونه غرامت در حوادث مرتبط با گاز طبیعی را منوط به ارائه نظریه پزشکی قانونی و سازمان آتش‌نشانی عنوان کرد و گفت: بیمه معلم موظف است حداکثر تا ۲۰ روز پس از دریافت مدارک مربوطه از اشخاص حادثه دیده نسبت به پرداخت غرامت اقدام کند.

افتخاری  اضافه کرد: مشترکین گاز طبیعی در خراسان رضوی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه استفاده از این پوشش بیمه‌ای با شماره تلفن ۱۸۹۴ سامانه خدمات الکترونیک و ارتباطات مردمی شرکت گاز استان خراسان رضوی تماس بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.