سمنان- کلنگ مسکن مهر با شعار حمایت از اقشار آسیب‌پذیر بر زمین خورد و زوج‌های بسیاری که بر این باور بودند که زیر سقف این خانه‌ها می‌توانند آرامش را به فرزندان خود هدیه کنند حالا باگذشت ۱۸ سال مستأجری هنوز موفق به دریافت خانه خود نشدند.

صبر متقاضیان به پایان رسید؛مسکن مهر به اتمام نرسید

قدس آنلاین-گروه استان ها: در طی سال‌های گذشته افزایش چندباره قیمت‌ها دست پیمانکاران را در پروژه مسکن مهر در حنا گذاشت و از طرفی متقاضیانی که نمی‌خواستند زیر بار افزایش قیمت‌ها بروند موجب ایجاد اختلافاتی شد که حالا پرونده مسکن مهر را به میز محاکمه کشیده است.

هر سؤال که سخن از مسکن مهر می‌شود وعده سال دیگر و شتاب‌ده‌ی به این پروژه‌های نیمه‌کاره داده می‌شود اما به‌یک‌باره اتفاقاتی مانند افزایش قیمت‌ها موجب توقف کارشده و دوباره روز از نوروزی از نو!

تاکنون بارها مسکن مهر شاهرود شتاب گرفته است اما هر فقط  پای افزایش سهم آورده به میان آمده است و یا با جهش قیمت‌ها روبرو شدیم دوباره پیمانکاران دست از کار کشیده و نتیجه همان شده که طی یک دهه گذشته این پروژه به سرانجامی نرسد و هنوز پیشرفت برخی واحدها از ۳۰ درصد هم تجاوز نکند.

البته این مقدمه به معنای این نیست که کاری انجام‌نشده و یا مسکن مهری تحویل نشده بلکه افزون بر هشت هزار مسکن مهر نحوی متقاضیان شده اما افزون بر دو هزار مستأجر دیگر هنوز در انتظار تعیین تکلیف هستند.

آنچه گذشت

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان درباره پیشینه طرح مسکن مهر شاهرود می‌گوید: در این طرح از همان ابتدا قرار بود تا ۱۰ هزار و ۱۵۶ واحد مسکونی ساخته شود از این تعداد هشت هزار و ۸۶ واحد تاکنون تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

تاکنون بارها مسکن مهر شاهرود شتاب گرفته است اما هر فقط  پای افزایش سهم آورده به میان آمده است و یا با جهش قیمت‌ها روبرو شدیم دوباره پیمانکاران دست از کار کشیده و نتیجه همان شده که طی یک دهه گذشته این پروژه به سرانجامی نرسد و هنوز پیشرفت برخی واحدها از ۳۰ درصد هم تجاوز نکند

امیر عمیدی بابیان اینکه دو هزار و ۷۰ واحد مسکونی دیگر هنوز باقی‌مانده که باید تحویل شود، اظهار می‌کند: از این تعداد ۴۸۰ واحد زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم به‌زودی شاهد تکمیل آن‌ها باشیم.

وی بابیان اینکه طرح مسکن مهر شاهرود به دو بخش معارض و غیر معارض تقسیم‌شده تا بتوانیم کارها را با سرعت بهتری پیش ببریم، تأکید می‌کند:  تکمیل مابقی واحدهای طرح مسکن مهر به‌صورت ویژه در دستور کار قرارگرفته است.

وی بابیان اینکه تکمیل مسکن مهر شاهرود تا پایان سال ۹۹ مورد تأکید وزارت مسکن و شهرسازی است یادآور می‌شود: برای ۴۸۰ واحد مسکن‌های مهر پرونده حقوقی تشکیل‌شده که اختلافات بین پیمانکار، کارفرما و مردم موضوع آن‌ها است و این نشان از پیچیدگی این پروژه در شهرستان شاهرود دارد.

مشکلات قضایی

سرپرست فرمانداری شاهرود مشکلات قضایی و شکایت‌های مردم را یکی از عوامل رکود در این پروژه می‌داند و می‌گوید:یکی از مشکلات مسکن مهر همین معطل ماندن و تعطیلی‌های متعدد پروژه است که سبب شده تا روزبه‌روز هزینه‌ها بالا برود.

ابوطالب جلالی بابیان اینکه اگر امروز هم کار متوقف شود بازهم شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود تاکید می کند: مسکن مهر به‌زودی باید تعیین تکلیف شود.

وی اظهار می‌کند: مسکن و شهرسازی در قبال پیمانکاران و مسائل آن باید قاطع باشد و لذا نباید در پرونده‌های حقوقی منتظر رأی مراجع قضائی بود و لذا مسکن و شهرسازی وادارات تابعه می‌بایست هم‌زمان کارها را نیز پیش ببرند و معطل رأی دادگاه نباشند.

سرپرست فرمانداری شاهرود بابیان اینکه تشکیل شعبه مجزا در دادگستری برای بررسی مشکلات پرونده‌های مسکن مهر شهرستان شاهرود نشان از عزم مسئولان با خاطیان دارد، گفت: برای طرح مسکن مهر مشکلات عدیده و متنوعی وجود دارد که می‌توان بخش زیادی از آن را با مساعدت شهرداری برطرف کرد.

ویبابیان اینکه اگر مسکن مهر در همان موقع کلنگ زنی و ساخت، به اتمام می‌رسید هزینه‌ای به‌مراتب کمتر داشت اظهار می کند: باید کارشناسان هزینه‌ها و پیشرفت کار در پروژه مسکن مهر شهرستان شاهرود را برآورد کنند چنانچه کار متوقف‌شده پیمانکار خلعید شود.

جلالی بابیان اینکه مسکن و شهرسازی در صورت خلعید پیمانکار، خودش رأساً کار را دست بگیرد، تأکید می کند: مردم نباید هزینه کم‌کاری برخی را بپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.