رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروشان مشهد گفت: قنادی‌های سطح شهر طی امروز و فردا بیش از 70 درصد کاهش فروش خواهند داشت که از این موضوع ناراحت نیستیم اما از مردم تقاضا داریم از واحدهای صنفی مجاز نسبت به خرید اقلام خود اقدام کنند.

کاهش فروش 70 درصدی قنادی‌های مشهد در روزهای پایانی آذر ماه

به گزارش قدس آنلاین محمد فرزانی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص میزان فروش قنادی‌های شهر مشهد در روزهای پایانی آذر ماه اظهار کرد: تاکنون 60 درصد کاهش در سفارشات فروش داشته‌ایم. قطعا طی امروز و فردا کاهش فروش قنادی‌های شهر مشهد به بیش از 70 درصد خواهد رسید. بابت این موضوع ناراحت نیستیم. امیدواریم مردم پروتکل‌های بهداشتی و عدم برگزاری دورهمی در شب یلدا را رعایت کنند تا زنجیره شیوع کرونا قطع شود.

وی در خصوص میزان تغییرات قیمت انواع شیرنی و کیک نسبت به وضعیت مشابه در سال گذشته خاطرنشان کرد: نسبت به وضعیت مشابه در سال گذشته، برخی از اقلام تا 300 درصد افزایش قیمت داشته‌اند. قیمت شرینی نسبت به افزایش تورم پایین است. اگر قیمت شیرینی افزایش یابد و به قیمت واقعی خود عرضه شود، توسط مردم قابل خرید نخواهد بود.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروشان مشهد ادامه داد: قیمت شیرینی تَر در حال حاضر باید کیلویی بیش از 50 هزار تومان قیمت داشته باشد، زیرا معمولی‌ترین خامه کیلویی 25 تا 30 هزار تومان قیمت دارد. هزینه خامه مرغوب و باکیفیت برای همکاران من کیلویی 40 هزار تومان است، روغن را که باید کیلویی 120 تا 130 هزار تومان خریداری کنیم، در حال حاضر کیلویی 550 هزار تومان قیمت دارد.

فرزانی افزود: در حالی که شیرینی باید با 12 درصد سود متعارف به فروش برسد، با سه تا چهار درصد سود به فروش می‌رسد. برخی از اقلام شاید سودی هم نداشته باشد و شیرینی‌فروشان تنها برای حفظ کار و نگه داشتن مشتری کار می‌کنند. شیرینی خشک از کیلویی 20 تا 37 هزار تومان و شیرینی تَر از 25 تا 50 هزار تومان قیمت دارد. قیمت کیک با خامه مرغوب نیز از کیلویی 45 تا 70 هزار تومان است.

وی بیان کرد: قیمت مغزها نیز گران شده است. تا سال گذشته مغز گردو کیلویی 100 هزار تومان قیمت داشت اما در حال حاضر قیمت آن به بیش از 260 هزار تومان افزایش داشته است.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی‌فروشان مشهد عنوان کرد: با توجه به تعطیلی چند هفته اخیر، برخی از شهروندان برای خرید شیرینی از فضای مجازی استفاده کردند که چندین شکایت در این مورد ثبت شده است. از مردم تقاضا داریم به دلیل حفظ سلامت خود، از واحدهای مجاز خریداری کرده و از نانوایی‌ها، نان فانتزی‌ها و سوپرمارکت‌ها خرید نکنند.

فرزانی در خصوص درخواست واحدهای صنفی برای ابطال پروانه خود گفت: در حال حاضر در گروه شماره یک مشاغل قرار گرفته‌ایم و در صورت قرمز بودن شرایط شهر، فعالیت خواهیم داشت. برخی از واحدهای صنفی به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی درخواست ابطال پروانه داشته‌اند که کار آن‌ها را با وام‌های کرونایی راه انداخته‌ایم اما خوشبختانه تعداد ریزش این واحدهای صنفی قابل توجه نبوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.