۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 732590

مرز ریمدان ایران و گبد پاکستان با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و وزیر تولیدات دفاعی پاکستان و مسئولانی از وزارتخانه‌های کشور، خارجه و صنعت و معدن امروز شنبه به صورت رسمی افتتاح شد.

مرز ریمدان به صورت رسمی افتتاح شد

قدس آنلاین: با افتتاح مرز رسمی ریمدان تبادل کالا به صورت قانونی انجام و تردد مسافر نیز با گذرنامه صورت خواهد گرفت.

مرز ریمدان دشتیاری در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان با چابهار ۱۲۰ کیلومتر و تا گوادر پاکستان حدود ۷۰ کیلومتر فاصله دارد، این نقطه بهترین مسیر و راه دسترسی ایران به ۳۷ درصد جمعیت جهان در پاکستان، چین و هند است لذا توجه به زیرساخت‌های کامل و استاندارد این مرز برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی از الزامات است.

هزاران نفر از مردم مرزنشین جنوب بلوچستان، تعاونی های مرزنشینان و تجار ایرانی و پاکستان چشم انتظار تکمیل و آماده سازی زیرساخت های لازم برای جابجایی قانونی کالا و مسافر از این مرز بودند که پیگیری های مردم و مسوولان نتیجه داد و مشکلات یکی پس از دیگری در حال مرتفع شدن است و در چند روز اخیر با اعلام افتتاح رسمی مرز ریمدان از سوی مسوولان پاکستان و ایران بارقه امید در دل مرزنشینان روشن شده است.

مرز ریمدان ظرفیت و توانمندی مناسبی برای صادرات و واردات کالا، انتقال زائران پاکستانی و گردشگران و مسافران دارد و از آنجایی که فاصله آن تا بندر گوادر پاکستان حدود ۷۰ کیلومتر است اتباع کشور دوست و همسایه می توانند از این مسیر به دشتیاری و چابهار و سپس از طریق ناوگان زمینی و هوایی به شهرهای مذهبی و مناطق تفریحی و گردشگری ایران سفر کنند.

با فعال شدن مرز رسمی ریمدان در محدوده شهرستان محروم و دورافتاده دشتیاری فرصتی ارزشمند برای ایجاد اشتغال و رونق تجارت و امرار معاش بهینه مرزنشینان فراهم می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.