هفتادویکمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن البرز و ناو بالگردبر خارک به آب‌های بین‌المللی اعزام شد.

ناوگروه هفتادویکم نیروی دریایی ارتش به آب‌های بین‌المللی اعزام شد

قدس آنلاین: مراسم استقبال از هفتادمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن سبلان و ناو پشتیبانی لاوان که برای انجام ماموریت‌های محوله در خلیج عدن و تنگه باب المندب، عازم آب های آزاد شده بودند، با حضور امیر دریادار دوم تذکر فرمانده منطقه یکم امامت و جمعی از فرماندهان و کارکنان منطقه یکم امامت، در بندر عباس برگزار شد.

دریادار دوم جعفر تذکر فرمانده منطقه یکم امامت در این مراسم، ضمن خیرمقدم و خداقوت به کارکنان هفتادمین ناوگروه رزمی اطلاعاتی در اجرای ماموریت گفت: اینکه ناوهای ما صدها مایل دورتر از مرزهای میهن اسلامی برای تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی ایران عزیزمان حضور فعال دارند، جای غرور بسیار دارد.

وی با بیان اینکه رصد و شناسایی شناورهای بیگانه در آب های بین المللی در کنار حراست از منافع جمهوری اسلامی ایران از وظایف مهم ناوگروه های اعزامی به خلیج عدن است، اظهار کرد: ما از منافع خودمان کوتاه نخواهیم آمد و با هیچ کشور و نیروی بیگانه ای در منطقه و فرامنطقه شوخی نداریم. امنیت منافع ما، خط قرمز ماست.

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش، نقش خانواده های کارکنان نداجا اعزامی به ماموریت های طولانی را نقشی مهم و اساسی دانست و افزود: در واقع، حضور نیروی دریایی به عنوان نیروی راهبردی، با حضور در آب های آزاد، نتیجه ایثار و از خود گذشتگی کارکنان و خانواده‌ هایشان است.

تامین امنیت خطوط مواصلاتی تجاری ایران، خلیج عدن و تنگه باب المندب، رساندن پیام صلح و دوستی ایران به سایر کشورهای حاضر در خلیج عدن از اهداف ماموریتی این ناوگروه بوده است.

بنا بر این گزارش، هفتادویکمین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، متشکل از ناوشکن البرز و ناو بالگردبر خارک نیز، برای انجام ماموریت به  آب‌های دوردست اعزام شد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.