۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 732625

این روزها اکران آنلاین با نمایش سه فیلم به فعالیت خود ادامه می دهد و میزبان آثار جشنواره سینما حقیقت است.

چه خبر از اکران آنلاین؟

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، با تعطیلی و بازگشایی سینماها که یک خط در میان طی ماه‌های گذشته اتفاق افتاد، دیگر کمتر سینماداری حاضر به بازگشایی سالن‌های سینما شد، حتی زمانی که قواعد تازه‌ای برای از سرگیری فعالیت سالن‌های سینمایی اعمال و امکان فعالیت آنها تا ساعت ۱۸ میسر شد هم مورد اقبال سینماداران قرار نگرفت که البته تا حدود زیادی هم منطقی بود.

اما از آن طرف، اکران آنلاین نیز همچون اوایل سال رونق ندارد و شمار فیلم هایی که متقاضی این نوع اکران هستند کمتر از گذشته است. VODها تاکنون بیش از ۲۵ فیلم را به صورت آنلاین اکران کرده‌اند اما در این ایام به ویژه با نزدیک شدن به جشنواره فیلم فجر و زیر ذره بین رفتن آثار جشنواره‌ای و امید به بازگشایی سینماها در سال جدید بسیاری از صاحبان فیلم‌ها ترجیح می‌دهند صبر کنند و فیلم‌هایشان را بر پرده سینما به نمایش درآورند.

با این حال اما این روزها اکران آنلاین با نمایش سه فیلم به کار خود ادامه می‌دهد.

آخرین آنها فیلم «ناگهان درخت» ساخته صفی یزدانیان و به تهیه کنندگی پیمان معادی است که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و از ۱۷ آذرماه به صورت آنلاین در پلتفرم‌های فیلیمو و نماوا قابل دسترسی است. پیمان معادی، مهناز افشار، زهره عباسی، شقایق دهقان، مهراب قاسم‌خانی، سیامک صفری و پانته‌آ پناهی‌ها از بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

همچنین «جمشیدیه» دومین فیلم بلند یلدا جبلی با بازی سارا بهرامی، حامد کمیلی، پانته آ پناهی‌ها، سعید چنگیزیان، ستاره پسیانی، ندا جبرائیلی، کیومرث پوراحمد و بهرام عظیمی نیز و فیلم «سراسر شب» ساخته فرزاد موتمن با بازی الناز شاکردوست، امیر جعفری و آزاده صمدی نیز در حال اکران است. «جمشیدیه» تولید سال ۱۳۹۷ و «سراسر شب» در سال ۱۳۹۶ ساخته شده اند.

از پنجشنبه چهارم دی ماه نیز فیلم سینمایی «مردن در آب مطهر» ساخته برادران محمودی به صورت آنلاین اکران خود را آغاز خواهد کرد و احتمالاً در آینده‌ای نزدیک فیلم «تومان» به کارگردانی مرتضی فرشباف نیز به باشگاه فیلم‌های آنلاین بپیوندد. البته پیش از این قرار بود ابتدا در سینماها و سپس در پلتفرم‌ها به صورت آنلاین اکران شود که با تعطیلی سینماها فقط یک گزینه پیش روی صاحبان این فیلم است.

اخیراً نیز شورای پروانه نمایش ‌فیلم‌های سینمایی با صدور پروانه نمایش سه فیلم موافقت کرده و مجوز نمایش برای فیلم‌های «مغز استخوان»، «نیلگون» و «والدین امانتی» صادر شده است.

«مغز استخوان» به تهیه کنندگی حسین پور محمدی و کارگردانی حمیدرضا قربانی، «نیلگون» به تهیه کنندگی ایرج محمدی و کارگردانی حسین سهیلی زاده و «والدین امانتی» به تهیه کنندگی و کارگردانی حسین قناعت ساخته شده‌اند. «مغز استخوان» سال قبل در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شده بود و «والدین امانتی» نیز در جشنواره کودک امسال شرکت داشت.

در کنار اینها، این روزها اکران آنلاین به واسطه برپایی جشنواره سینما حقیقت هم فعال است. چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت از هفته گذشته ۲۵ آذرماه کار خود را آغاز کرد. امسال ۱۴۲ فیلم مستند ایرانی و ۲۵ اثر مستند خارجی در بخش‌های مختلف چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، به صورت آنلاین و از طریق سامانه‌های فیلیمو، نماوا، تیوا و هاشور به نمایش گذاشته می‌شوند و علاقمندان برای تماشای این آثار باید به سامانه‌های فیلیمو، نماوا، تیوا و هاشور مراجعه و روی بخش ویژه «سینماحقیقت» کلیک کرده، از روی بنر فیلم‌های جشنواره اثر مورد نظر خود را انتخاب کرده و با خرید بلیت تک سئانس فیلم مورد نظرشان را تماشا کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.