رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان مشهد گفت: قیمت میوه در یلدای امسال بین ۳۰ تا ۲۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در برخی از اقلام افزایش داشته و کمبودی در بازار میوه وجود ندارد اما قدرت خرید مردم کاهش یافته و به همین دلیل با کاهش اقبال عمومی ۴۰ درصدی مواجه بوده‌ایم.

کاهش ۴۰ درصدی اقبال مردم به میوه شب یلدا

به گزارش قدس آنلاین، حسین مصدق در خصوص کاهش قدرت خرید مردم در یلدای ۹۹ اظهار کرد: اگر فردی یلدای سال گذشته یک تا دو کیلو میوه برای خانواده خود خریداری می‌کرد، امسال تنها نیم کیلو خریداری می‌کند تا شب یلدا را بدون میوه نگذراند.

وی افزود: در سال گذشته اکثر رستوران‌ها و هتل‌ها مراسم یلدایی برای خود برگزار می‌کردند اما امسال این مراسم وجود ندارد و این موضوع دلیل دیگری برای کاهش تقاضا در بازار میوه است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی‌فروشان مشهد در خصوص قیمت میوه در شب یلدا عنوان کرد: خوشبختانه در یلدای امسال، قیمت هندوانه افزایشی نداشته و هندوانه در سطح عمده‌فروشی بین کیلویی ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان قیمت دارد، همچنین قیمت انار بین ۱۲ تا ۱۹ هزار تومان، پرتقال جنوب بین ۱۸ تا ۲۳ هزار تومان و پرتقال شمال بین ۸ تا ۱۴ هزار تومان به ازای هر کیلو در سطح عمده‌فروشی به فروش می‌رسد.

مصدق با اشاره به کاهش قیمت میوه پس از اتمام شب یلدا تصریح کرد: مردم در شب یلدا تنها به اندازه نیاز خود خرید کنند، زیرا قطعا پس از این مناسبت، قیمت‌ها بین ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش خواهد یافت.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.