رییس گروه طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات ویژه مشاغل آسیب دیده از کرونا به اصحاب فرهنگ و هنر این استان پرداخت شده است.

۳۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به اصحاب فرهنگ و هنر خراسان رضوی پرداخت شد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی یونسی افزود: این مبلغ از مجموع ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات درخواستی اصحاب فرهنگ و هنر است که بانکها تاکنون به متقاضیان در خراسان رضوی پرداخت کرده‌اند.

وی ادامه داد: در مجموع هزار و ۷۰۰ پرونده مربوط به افراد یا کارگاه‌های دارای بیمه شامل اصحاب فرهنگ و هنر، اصحاب رسانه، ناشران، آموزشگاه‌های فرهنگی و هنری و سایر رسته‌های مرتبط در خراسان رضوی و همچنین درخواست سه هزار و ۲۸۱ نفر فاقد بیمه مشمول دریافت این تسهیلات به بانکها ارسال شده است.

رییس گروه طرح و برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مهلت ثبت نام متقاضیان تسهیلات ویژه مشاغل فرهنگی و هنری آسیب دیده از کرونا به پایان رسیده است و بانکها نیز تا پایان آذر ماه باید تسهیلات درخواستی همه متقاضیان را پرداخت کنند.

وی اظهار امیدواری کرد با همت این وزارتخانه امکان تهیه فهرست جدیدی از اسامی اصحاب فرهنگ و هنر در استانها برای دریافت تسهیلات فراهم شود.

یونسی افزود: خراسان رضوی از نظر میزان ثبت نام اصحاب فرهنگ و هنر مشمول دریافت تسهیلات ویژه آسیب دیده از کرونا بعد از تهران رتبه دوم را کسب کرده است.

سهم خراسان رضوی از تسهیلات ویژه مشاغل آسیب دیده از کرونا ۲۸ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال بود که برای ۱۴ رسته در ۶۷ هزار و ۳۹۶ بنگاه اقتصادی متضرر از کرونا اختصاص یافت.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۷۲ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌ و با فوت ۱۷۵ نفر بر اثر بیماری کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته شمار جانباختگان این بیماری در کشور به ۵۳ هزار و ۴۴۸ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۸۷۵ هزار و ۹۴۳ نفر از بیماران در ایران بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.