استاندار خراسان رضوی گفت: همراهی بسیار خوب مردم، اصناف و بخش گردشگری در اجرای محدودیتهای هوشمند از اول آذرماه در کاهش آمار ابتلا و بستری ناشی از کرونا بسیار ارزشمند بوده و شرایط استان از این نظر نسبت به قبل بهتر شده است.

شرایط کرونایی خراسان رضوی به سمت مثبت تغییر کرده است

به گزارش قدس آنلاین، محمد صادق معتمدیان شنبه شب در نشست هم اندیشی روسای تشکلهای گردشگری با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مشهد افزود: آمار ابتلا، بستری و فوت شدگان ناشی از کرونا در این استان کاهش یافته و تمامی شهرهای استان از وضعیت قرمز خارج شده‌اند و بسیاری از شهرها نیز از وضعیت نارنجی به وضعیت زرد تغییر کرده‌اند.

وی ادامه داد: از تمامی دست اندرکاران بخش گردشگری استان که از زمان شیوع کرونا تاکنون همراهی بسیار خوبی با مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا انجام دادند تشکر می‌کنیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه بخش گردشگری در جهان و کشور از جمله بخشهایی است که بیشترین زیان را از شیوع کرونا داشته است گفت: این استان شرایط ویژه تری نسبت به دیگر استانها دارد چون بخش عمده ای از اشتغال استان وابسته به اقتصاد زیارت و گردشگری است.

وی افزود: طرحی به منظور بازگشایی اماکن گردشگری و رونق اقتصادی استان که متکی بر گردشگری است با رعایت دستورالعملهای بهداشتی برای ارائه به قرارگاه و ستاد مقابله با کرونا در دست تدوین داریم.

معتمدیان ابراز امیدواری کرد این طرح بعد از انجام اصلاحات و به روز رسانی های لازم با توجه و عنایت وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در قرارگاه عملیاتی و ستاد مقابله با کرونا به تصویب برسد.

وی ادامه داد: با توجه به گزارشات ارائه شده دستکم تا یک یا ۲ سال دیگر با این ویروس درگیر خواهیم بود و از طرفی با توجه به تکیه اقتصاد استان به گردشگری نیازمند طرح ویژه با رعایت دستورالعمهای مقابله با کرونا برای بازگشایی در حوزه های مورد نظر هستیم.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر استفاده از همه ظرفیتهای دولتی برای کمک به بخش گردشگری استان گفت: طبق برخی گزارشها سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به حوزه گردشگری استان وارد شده که نیازمند توجه ویژه است.

وی همچنین با تاکید بر اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: این مصوبات در حکم قانون و لازم الاجراست و از ظرفیت قانونی برای برخورد با مدیرانی که از این مصوبات سرپیچی کنند استفاده خواهیم کرد.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.