زنجان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: مطالبات پرستاران استان زنجان از ۱۲ ماه به سه یا چهار ماه کاهش پیدا کرد.

معوقات پرستاران مناطق محروم  استان زنجان پرداخت شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین پرویز قزلباش رئیس  دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان روز یک شنبه  در آئین گرامیداشت روز پرستار با اشاره به این‌که تاکنون ۱۷۰۰ نفر از کادر درمانی به بیماری کرونا مبتلا شده اند گفت:۷۰۰ نفر از آن‌ها کادر پرستاری هستند.

 قزلباش افزود: متأسفانه تاکنون دو نفر از کادر پرستاری  به دلیل  کرونا از دست داده ایم و تعداد قابل توجهی  از آنها به دلیل عوارض ناشی از بیماری تاکنون نتوانستند به سرکار خود برگردند.

وی به کاهش معوقات پرستاران از ۱۲ تا ۱۳ ماه به ۳ تا ۴ ماه اشاره داشته کرد و یاد آور شد:عقب افتادگی معوقات پرستاران به ۳ تا ۴ ماه کاهش یافته و در مناطق محروم نیز  پرداختی‌ها به روز شده است.

اصلی ترین خواسته  پرستاران

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری استان زنجان نیز با اشاره به مطالبات پرستاران گفت:اجرای قوانین بر جای مانده پرستاری از جمله این مطالبات است.

اسکندری با بیان اینکه قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری ۱۴ سال است که بر جای مانده است، افزود: این خواسته از اصلی ترین خواسته های پرستاران محسوب می‌شود.

 وی  بحث قانون استفاده از مشاغل سخت و زیان آور را از دیگر مطالبات جامعه پرستاری عنوان کرد  و گفت: کمبود نیروی انسانی و منابع مالی به منظور استفاده از بازنشستگی زودهنگام،از جمله دلایل مهمی است که نمی توانند از این قانون استفاده کنند که باید مرتفع شود.

در خاتمه استاندار زنجان نیز  با بیان اینکه این استان بیشترین میزان فوتی‌های آن به افراد مسن اختصاص داشته است افزود:  ۷۰ درصد افرادی که تست pcr آنها مثبت بوده است در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

حقیقی  ادامه داد: ۱۰۹ هزار و ۵۴۵ تست کرونا در استان زنجان انجام  گرفته است و تست های  استان از ۶۰۰ مورد در روز به ۱۲۰۰ تست افزایش پیدا کرده است.

این مسئول  با اشاره به اینکه استان زنجان ظرفیت تست گیری  روزانه ۲ هزار نفر را دارد گفت: در حال حاضر ۵۰۰ تا ۶۰۰ تست کرونا در استان زنجان گرفته می شود.
استاندار در بخش  دیگری از سخنانش از ظرفیت  استان زنجان برای تولید ماسک های سه لایه خبر داد و یاد آورشد:۷۰۰هزار ماسک سه لایه در استان تولید می‌شود و توان تولید یک میلیون ماسک سه لایه در عرض ۲۴ ساعت را داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.