پردازنده اسنپدراگون و مدیاتک دو تا از پرفروش و محبوب‌ترین پردازنده‌های موبایلی در جهان است.

پردازنده SNAPDRAGON یا MEDIATEK؟ کدام را باید انتخاب کنید؟

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، دو تولید کننده رایج چیپست در بازار گوشی های هوشمند Qualcomm و MediaTek هستند. پردازنده های Snapdragon توسط Qualcomm جزو محبوب ترین ها هستند، اگرچه همچنین MediaTek دارای طیف گسترده ای از پردازنده ها است. بنابراین ، سوال این است که کدام شرکت Qualcomm Snapdragon یا MediaTek را باید انتخاب کنید. این گزارش به بررسی دو بخش بازار میان رده و دیگری برای بازار رده بالا (پرچمدار) تقسیم شده است.

بازار میان رده



یکی از بخش های اصلی، بازار میان رده است که هر روز مقدار زیادی دستگاه جدید به بازار عرضه می شود. در سال 2019 ، بسیاری از دستگاه های میان رده مجهز به MediaTek را که در درجه اول از ترکیب MediaTek Helio G بودند را در بازار میان رده مشاهده کردیم. Helio G90T سال گذشته با ردمی نوت 8 پرو رونمایی شد، دیدن این نکته که این چیپست در بازی چقدر خوب عمل می کند و 60 فریم در ثانیه در PUBG Mobile برای چیپست Helio G90T ثبت شد، جای تعجب داشت.

بعداً ، MediTek نسخه های دیگر این چیپ ست را از جمله Helio G70 ، Helio G80 و Helio G85 را روانه بازار کرد. از طرف دیگر ، کوالکام، سری اسنپدراگون 600 و 700 را برای بازار میان رده تولید کرده است. پردازنده های Qualcomm Snapdragon 720G 732G و Snapdragon 662 به خوبی و مفصل بررسی شده است، این چیپست ها واقعاً خیلی خاص نبودند و در عملکرد در بازی پشت سری پردازنده Helio G قرار گرفتند. با این حال ، در کارهای بهره‌وری و مولتی تسکینگ Snapdragon حرف اول را می زند.

برای بازی به سمت MediaTek بروید، در غیر اینصورت Snapdragon

اگر بازی اصلی ترین نگرانی شماست ، به سراغ چیپ ست های سری MediaTek Helio بروید. برای کارهای روزمره ، از آنجا که ثبات ، پشتیبانی GCam و پشتیبانی ROM سفارشی در پردازنده کوالکام بهتر است، سری اسنپدراگون پیشنهاد می شود. ما Snapdragon 765G را در لیست خود قرار ندادیم ، زیرا همه جا در دسترس نیست و ممکن است آن را جزو رده بالاها در میان رده بشمارید.

بازار بالارده (پرچمداران)



سری Qualcomm Snapdragon 800 محبوب ترین پردازنده برای پرچمداران اندرویدی است. ما شاهد موفقیت اسنپدراگون 865 بوده ایم و اکنون اسنپدراگون 888 نیز روانه بازار شده است. از طرف دیگر ، مدیاتک تاکنون هیچ چیپست شاخص اینچنینی در بازار جهانی نداشته است.

شاید شما هم اسم چیپست های Dimensity را شنیده باشید، آنها قدرتمند هستند و از اتصال 5G پشتیبانی می کنند. اگرچه ، آنها فقط در چین موجود بودند. اما اکنون ، آنها با راه اندازی Realme X7 Pro در تایلند جهانی می شوند. از این رو می توان انتظار داشت چیپست های پرچمدار خوبی در سال آینده از مدیاتک ارائه شود. تا آن زمان ، کوالکام اسنپدراگون پادشاه بازار پرچمداران است.

ما چیپست های Exynos و Kirin را وارد این مقایسه نکردیم. Exynos از سامسونگ بیشتر در گوشی های سامسونگ استفاده می شود و یافتن سایر تولیدکنندگان با استفاده از چیپ ست های Exynos دشوار است و از طرف دیگر Kirin بسیار قدرتمند است. طبق معیارهای AnTuTU ، Kirin 985 در نوامبر 2020 در فهرست میان رده ها قرار گرفت. اما به دلیل ، تحریم های ایالت متحده، ممنوعیت خدمات Google و گوشی های هوشمند محدود ، تصمیم گرفتیم دو تولید کننده چیپست را که به راحتی در دسترس هستند مقایسه کنیم. نظرات خودتان را با ما در میان بگذارید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.