نیروهای امنیتی عراق در عملیاتی در جنوب غرب بغداد، تروریست داعشی مسؤول یگان بمب گذاری در بخش دیالی را دستگیر کردند.

مسئول یگان بمب‌گذاری‌های داعش دستگیر شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از بغداد الیوم، سازمان اطلاعات وزارت کشور عراق امروز یکشنبه از دستگیری تروریست داعشی مسؤول یگان بمب گذاری بخش دیالی در بغداد خبر داد.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای اداره اطلاعات پلیس فدرال عراق یکی از رهبران داعش که مطابق با ماده ۴ تروریسم و عضویت در گروه تروریستی داعش تحت تعقیب بود را در بغداد دستگیر کردند.

به گفته سازمان اطلاعات وزارت کشور عراق، این فرد که مسؤول یگان بمب گذاری در استان دیالی بود پس از تشکیل تیم اطلاعاتی از نیروهای تیپ ششم هنگ اول و کمین این نیروها در جنوب غرب بغداد دستگیر شد.

میدل ایست نیوز، وی در تحقیقات اولیه به مشارکت در چند عملیات تروریستی علیه نیروهای امنیتی و شهروندان غیرنظامی اعتراف کرد.

نیروهای امنیتی عراق برای اطمینان از عدم ظهور مجدد داعش و عناصر فراری آن، به جستجو، پاکسازی و تعقیب بقایای داعش در سراسر کشور ادامه می‌دهند.

عراق در دسامبر سال ۲۰۱۷، پس از حدود سه و نیم سال درگیری با داعش که حدود یک سوم کشور را اشغال کرده بود، آزادسازی تمام سرزمین‌های خود از چنگال این گروه تروریستی را اعلام کرد.

گفتنی است عناصر باقی مانده‌ای از داعش هنوز در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوا، الانبار و… فعالیت دارند.

همچنین فرماندهی تیپ ابوالفضل العباس اعلام کرد، مقر گردان اول آن در شهر سامرا شب گذشته هدف حمله راکتی قرار گرفت که هیچ تلفاتی نداشت.

این فرماندهی افزود: نیروهای زرهی، موشکی، توپخانه‌ای و تاکتیکی ما در سامرا برای تامین امنیت اطراف این شهر مقدس به نیروهای امنیتی کمک کرده و ماموریت پشتیبانی را برعهده دارند.

این فرماندهی افزود، تیپ‌هاس اطلاعاتی و ستاد آن در حال بررسی این حادثه و مکان هدف گیری با فرماندهی مربوطه برای شناسایی عامل این حمله هستند.

این تیپ چند روز پیش از حشد شعبی جدا شد و حشد مرجعیت را در اشاره به مرجعیت سید علی سیستانی تشکیل داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.