معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: ساخت شهرک تخصصی پسماند باید سرعت بگیرد و تا پایان سال وارد مرحله اجرایی شود.

معاون استاندار خراسان رضوی تسریع در ساخت شهرک پسماند را خواستار شد

به گزارش قدس آنلاین، سیدکمال الدین میرجعفریان در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان افزود: تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط باید ظرف مدت ۲ هفته پاسخ استعلامهای مربوط به شهرک پسماند را به اداره کل محیط زیست ارسال و روند اجرایی کردن ساخت شهرک نیز با استفاده از توان بخش‌ خصوصی تا پایان امسال وارد مرحله اجرایی شود.
وی ادامه داد: درحوزه پسماندهای عادی شهری و روستایی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید با انجام مطالعات منطقه‌ای به سمت مدیریت اصولی پسماند و کاهش محل‌های دفن حرکت کنند و از تعدد محل‌های دفن در سطح استان که باعث آسیب به محیط زیست شده، جلوگیری شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: تفکیک از مبداء یکی از اصول و برنامه‌های اساسی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در حوزه کاهش پسماند است که می‌بایست با فرهنگ سازی و افزایش سطح مشارکت مردم نسبت به اجرایی کردن این مهم اقدام شود.
میرجعفریان افزود: محل‌های دفن که توسط مدیریت اجرایی پسماندها ایجاد می‌شود باید بر اساس استانداردهای لازم در حوزه جغرافیایی مربوطه بوده و ضوابط زیست محیطی در این محل‌ها رعایت شود تا دچار مشکلات و معضلات بعدی نشویم.
وی ادامه داد: در حوزه پسماندهای کشاورزی باید دستگاههای مرتبط مطابق قانون به سمت ایجاد درآمد و استفاده از بخش خصوصی برای فرآوری و بازیافت پسماندها حرکت کنند و برنامه اجرایی برای تعیین تکلیف این پسماندها برای سال آینده تهیه و به کارگروه ارائه شود.
او با اشاره به حوزه پسماندهای پزشکی تاکید کرد: تمامی تولید کنندگان پسماندهای پزشکی باید نسبت به بی خطرسازی پسماندها، اقدام و دستگاه‌های مرتبط در این حوزه با تولیدکنندگانی که قوانین و مقررات مربوطه را رعایت نمی‌کنند برخورد قاطعی کنند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.