رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد گفت: مصوبه شورای شهر درباب بخشودگی عوارض کسب و پیشه واحدهای فرهنگی، هنری و ورزشی در راستای کمک به این مشاغل در شرایط کرونا است.

عوارض‌ کسب‌وکارهای فرهنگی و ورزشی مشهد بخشوده می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، احسان اصولی درباره حمایت از کسب‌وکارهای فرهنگی و هنری و ورزشی مشهد در دوران کرونا اظهار داشت: از ابتدای سال جاری، به طور مستمر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی روی موضوع «صفر کردن» ضریب عوارض کسب و پیشه فعالیت‌های حوزه فرهنگی و ورزشی و هنری متمرکز شد.

اصولی با بیان اینکه این موضوع پیش از شیوع کرونا در شورای شهر مطرح شده بود، گفت: بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری در عرصه‌های یاد شده، ضمن افزایش و ارتقاء سرانه‌ها، در نقش کمک‌کننده به شهرداری و دیگر نهادهای ذی‌ربط حاضر و البته با مدل‌های بهره‌برداری مناسب، معمولا از سودآوری خوبی نیز برخوردار هستند.

وی تاکید کرد: این معافیت از پرداخت عوارض کسب‌وپیشه علاوه بر حوزه‌های فرهنگی و هنری، در بخش ورزش شامل تمامی مجموعه‌های آبی و استخرها و باشگاه‌ها و کلوپ‌های ورزشی می‌شود.

اصولی این مصوبه شورای شهر را تصمیمی منحصربه‌فرد دانست که در شهرهای دیگر کشور مشابه ندارد و مدیریت شهری مشهد آن را اجرایی می‌کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد تصریح کرد: بخشودگی عوارض کسب‌وپیشه برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری و ورزشی را گامی در جهت تحقق شعار «مشهد؛ شهر امید و زندگی» می‌دانیم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.