۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
کد خبر: 732830

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی آخرین آمارها از وضعیت سوادآموزی در کشور را اعلام و اقدامات انجام گرفته پیرامون سوادآموزی در ایام کرونا را تشریح کرد.

بیش از ۹۶ درصد ایرانی‌ها باسوادند

قدس آنلاین: شاپور محمدزاده در نشستی خبری ضمن گرامیداشت فرارسیدن سالروز تاسیس سازمان نهضت سوادآموزی و هفته سوادآموزی در کشور اظهار کرد: سازمان نهضت سوادآموزی در هفتم دی ماه سال ۱۳۵۸ و با فرمان امام راحل (ره) تاسیس شد و اکنون بالغ بر ۴۱ سال از تاسیس آن می‌گذرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در این سازمان طی نزدیک به چهاردهه گذشته گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، بیش از ۵۲ درصد افراد جامعه ما بیسواد بودند، ولی میانگین باسوادی در سال ۹۹ به بالای ۹۶ درصد رسیده است.

محمدزاده ضمن ابراز امیدواری از گسترش روند شناسایی و جذب بیسوادها و ریشه کنی بیسوادی در آینده نزدیک گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد فعالیت‌های ما در راستای باسواد کردن بیسوادان و ۵۰ درصد در راستای تعمیق، تحکیم و تثبیت سواد صورت می گیرد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به اقدامات صورت گرفته در راستای تحقق عدالت جنسیتی اشاره و اظهار کرد: ۸۰ درصد فعالیت‌های نهضت سوادآموزی مربوط به دختران و زنان است. فاصله درصد باسوادی زنان که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ۲۶.۲ درصد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال بوده اما اکنون بیسوادی به کمتر از ۲.۸ درصد رسیده است.

وی افزود: فاصله سوادآموزی در مناطق شهری و روستایی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، پیش از انقلاب ۳۸درصد بوده که اکنون به کمتر از  هفت درصد رسیده است.

محمدزاده همچنین با اشاره  به شیوع کرونا از اسفندماه سال گذشته و اقدامات انجام شده پیرامون تداوم جریان سوادآموزی در کشور گفت: از اواخر سال گذشته جهان با شیوع ویروس کرونا روبرو شد و سازمان نهضت سوادآموزی نیز در راستای سیاست ها و برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش، اقداماتی را در دستورکار قرار داد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ادامه دادا: ازجمله اقدامات انجام شده اینکه برای عقب نماندن از آموزش‌ها، همانند شبکه شاد، سامانه ای تحت وب راه‌اندازی کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.