مسئول توسعه شبکه و ارتقا سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به کنترل بیماری کرونا از طریق اجرای طرح شهید سلیمانی ابراز خوش بینی کرد.

طرح شهید سلیمانی اپیدمی کرونا در خراسان رضوی را کنترل می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، حسن درخشان با اشاره به اینکه گام چهارم ارزیابی و غربالگری بیماران کرونا در سطح ملی طرح شهید سلیمانی در قالب محله محور اجرایی شده اظهار داشت: براساس برنامه‌ای که وزیر بهداشت از نیمه اول سال جاری  و با رویکرد هر خانه یک پایگاه سلامت اجرایی کرد؛ طرح شهید سلیمانی نیز به مرحله اجرا رسید.

وی با بیان اینکه با مشارکت سایر دستگاه‌ها و محوریت بسیج و سپاه و هلال احمر این برنامه در سطح جامعه عملیاتی شد، افزود: شیوه کار در قالب کمیته حمایتی با محوریت بسیج و سپاه و تیم مراقبتی به منظور رصد و رهگیری افراد در معرض خطر انجام شده است.

مسئول توسعه شبکه و ارتقا سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه هر برنامه زمانی موفق است که مردم با آن همراهی کنند تا مشکلات مرتفع شود و شاهد کاهش آمار مراجعات به مراکز بهداشت باشیم، ابراز کرد: در دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ۲۰ آبان ماه طرح مسجد سنگر سلامت اجرایی شد و طرح سردار شهید سلیمانی نیز از اول آذرماه در کل کشور اجرایی شد که در آن مشارکت مردم محلات و بسیج اتفاق افتاده و شاهد مشارکت عملی مردم بودیم.

درخشان با بیان اینکه نیروهای بسیج در قالب ۶۰۰ تیم به شناسایی بیمار و کمک‌های معیشتی پرداختند، ادامه داد: ۳ هزار عضو در تیمهای حمایتی آموزش دیدهاند که شناسایی افراد بیمار و نیازمند به کمک معیشت  را برعهده دارند و با سفیران سلامت و رابطین سلامت همکاری میکنند.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۵۰۰ میلیون تومان توسط خیرین جمعآوری شده عنوان کرد: تاکنون در این طرح به منظور کمک به معیشت خانوادههای نیازمند بیمار کرونایی، بستههای معیشتی به ارزش ۲ میلیارد تومان تهیه و توزیع شده است.

درخشان با بیان اینکه همچنین در این طرح ۸ هزار و ۶۴۹ خانواده نیازمند کمک مالی شناسایی شدند تا از طریق کمیته امداد به آنها کمک رسانی شود، گفت: حدود ۲ هزار نفر بسیجی در این طرح مشارکت دارند و در بحث قرنطینه خانگی و در بخش مراقبتی افرادی که مثبت هستند تحت آموزشهای لازم قرار میگیرند.

وی ادامه داد: تاکنون از ابتدای غربالگری کرونا ۳۱ هزار و ۳۸۵ تست مولکولی انجام شده که ۱۲ هزار و ۵۶۵ مورد آنها مثبت بوده و برای افراد با تست مثبت، سفارش به قرنطینه خانگی و یا قرنطینه معکوس ویژه سالمندان شده است.

درخشان با اشاره به اینکه در طرح شهید سلیمانی برای مراقبت در منزل حدود ۲۰۰ نفر در قالب ۶۰ تیم مشارکت می‌کنند گفت: هلال احمر نیز از طریق حوزه مقاومت اطلاع‌رسانی شفاهی انجام می‌دهد و ۱۳ هزار بازدیدهای مشترک تاکنون انجام شده است.

وی با بیان اینکه به منظور اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی تاکنون ۲۵۸ واحد صنفی متخلف پلمپ و ۹۰۰ واحد به مراجع قانونی احضار شدند، ابراز کرد: علاوه براین ۶۳۷ مورد نیز توسط همکاران حوزه بهداشت محیط ضدعفونی شدند تا سلامت سایرین به خطر نیفتد.

درخشان با بیان اینکه ۴۱ مرکز ۱۶ ساعته در خدمت بیماران کرونایی است گفت: امیدوارم تا پایان سال با اجرای طرح شهید سلیمانی شاهد کنترل اپیدمی کرونا در جامعه باشیم.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.