رییس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد گفت : مشهدی ها از ابتدای پاییز تاکنون ۴ روز هوای پاک، ۵۹ روز هوای قابل قبول و ۲۶ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱ روز هوای ناسالم برای تمامی افراد به‌دلیل افزایش غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون تنفس کردند.

 ۴ روز هوای پاک روز سهم مشهدی ها از پاییز امسال/آبان ماه آلوده ترین ماه پاییز

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد، محمد پذیرا افزود: هوای مشهد  درحالی طی پاییز، ۲۷ روز آلوده بود که در این بین سهم آبان ماه از آلودگی هوا ۱۳ روز گزارش شده، این یعنی آبان ماه آلوده‌ترین ماه پاییز طی امسال بوده است.

پذیرا ادامه داد: بررسی آمارها نشان می‌دهد که کیفیت هوای مشهد طی پاییز سال گذشته با درصدی تفاوت، کم و بیش مشابه امسال بود و طی پاییز ۹۸،   مشهد تنها یک روز هوای پاک، ۵۹روز هوای قابل قبول و ۳۰روز هوای آلوده داشت که از این بین سهم هوای ناسالم برای گروه‌های حساس ۲۹ روز و سهم هوای ناسالم برای همه ۱ روز بود.

رییس اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی تصریح کرد :مهمترین علت آلودگی هوا در ماه‌های سرد سال افزایش غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون است و بر اساس آخرین سیاهه انتشار شهر مشهد، سهم منابع متحرک مانند تاکسی‌ها، خودروهای شخصی، اتوبوس‌ها و... در تولید ذرات معلق ۶۴ درصد است که در این بین خودروهای سواری  پررنگ‌ترین نقش را دارند.
 
وی خاطر نشان کرد: ذرات معلق یکی از خطرناکترین آلاینده‌های موجود در هوا هستند و می‌توانند بیماری‌های قلبی و ریوی را تشدید کنند و در مواجهه طولانی مدت سبب حملات قلبی و آسم شوند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.