رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی گفت: پرستاران با ایثار و همت مهربانانه خود کشور را بیمه کردند.

پرستاران با ایثار و همت مهربانانه خود کشور را بیمه کردند

به گزارش قدس آنلاین، مالک رحمتی با حضور در میان جمعی از سرپرستاران بیمارستان رضوی ضمن تبریک به مناسبت سال‌روز ولادت حضرت زینب کبری(س) و گرامیداشت مقام پرستاران و ابلاغ قدردانی تولیت معزز آستان قدس رضوی از این قشر زحمت‌کش، عنوان کرد: حقیقتا این ایده که سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) به‌عنوان روز پرستار نام‌گذاری شود بسیار هوشمندانه و دقیق بوده است چراکه وقتی به زندگی سرتاسر نور و ایثار آن حضرت می‌نگریم، به ویژگی‌های نابی دست می‌یابیم که ناشی از زمان‌شناسی، تصمیم و اقدام به موقع  آن حضرت بوده است.

وی افزود: آن حضرت در زمان وقوع حوادث با منطقی درست و دقیق تشخیص می‌دهند که کنار برادر و امام زمان خود باشند که این تشخیص بسیار بهنگام و دقیق بوده است. در شرایط حساس قبل از حرکت و حین حرکت کاروان کربلا، شب و عصر عاشورا و نهایتا در طول دوران اسارت، آن حضرت هم‌چون پرستاری مهربان آگاه و هوشمند در کنار کاروان بودند و همه شرایط را کنترل می‌کردند تا دشمن فرصت ضربه زدن پیدا نکند و پیام قیام امام حسین(ع) به صحّت و سلامت به گوش جهانیان برسد.

دکتر رحمتی گفت: سومین رفتار مدیریتی این بانوی فرهیخته اسلام در عصر عاشورا رقم می‌خورد؛ آن هم در زمانی که آن جنایت تاریخی به بدترین شکل رخ داده و در نهایت در مراسم یزید در شام نیز با بیان جمله «ما رأیت الا جمیلا» طوری بحران را مدیریت می‌کنند که تاریخ هم‌چنان در برابرش سر تعظیم فرود آورده است.

وی با بیان اینکه پرستاری ایشان در همان سطح قدم به قدم با هوشیاری هوشمندی و زمان‌شناسی و عمل بهنگام مقابل بسیاری از فتنه‌ها همراه بوده است، اذعان کرد: پرستاران عزیز در کشور ما نیز امروز اثبات کرده‌اند که حقیقتا به حضرت زینب کبری(س) تأسی کرده و صحنه‌هایی از ایثار را به نمایش می‌گذارند و خستگی نمی‌شناسند و شبانه‌روزی با روحیه قوی، جهادی، با صبر و حوصله و مهربانی و دلسوزی در کنار بیماران هستند و جهاد می‌کنند و تاریخ این رشادت‌های خالصانه را فراموش نخواهد کرد.

دکتر رحمتی متذکر شد: در واقع، پرستاران زن و مرد ما تمام‌قد با فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی بار دیگر این کشور را بیمه کردند و اگر این فرهنگ نبود، قطعا صدمات بیشتری به کشور وارد می‌شد. پرستاران عزیز ما امروز اثبات کرده‌اند که باید پای کار مردم ایستاد و با همکاری و هم‌افزایی بر همه مشکلات فائق آمد.

وی تصریح کرد: پرستاران این مرز و بوم در بحرانی‌ترین شرایط که بسیاری از مردم سردرگم بوده‌اند و از مدیریت امور به دلیل ترس از جان شانه خالی می‌کردند، در صحنه حضور داشته و خط مقدم جبهه سلامت را با صلابت و مقاومت تمام حفظ کرده‌اند و یک بار دیگر ایثار اجتماعی را به نمایش گذاشتند.

دکتر رحمتی با اشاره به اینکه تقویت و ترویج و توسعه بین نسلی این فرهنگ و ایثار اجتماعی در همه عرصه‌ها نسخه نجات‌ بخش کشور است، عنوان کرد: فعالیت‌های کادر درمان در بیمارستان رضوی با مدیریتی هوشمند و با تدبیر صورت می‌پذیرد و مدیر باسابقه و شایسته این مرکز درمانی، اخبار خوشی را برای مردم مشهد به ارمغان آورده و خدمات ارزنده‌ای را در این مدت در توسعه کیفی و کمی خدمات داشته‌اند که قابل تقدیر است.

وی هم‌چنین گفت: برخی اقدامات بی‌سابقه در حوزه جراحی قلب کودکان تازه متولد شده در این مرکز انجام می‌شودکه مایه مباهات مجموعه آستان قدس رضوی است و این مصداق بارز «ما می‌توانیم» است که این بیمارستان با داشتن پزشکان و پرستاران حاذق از خود بروز داده‌اند.

وی افزود: بیمارستان رضوی در نوع خود در بسیاری از موارد در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد و این آرمان‌گرایی و حرکت به سمت قله‌های تعالی و پیشرفت نباید کند یا متوقف شود و به همین منظور، مدیرعامل این بیمارستان را به‌ جهت سابقه درخشان ایشان در مدیریت بیمارستانی به‌عنوان مدیر گروه سلامت و درمان بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی منصوب کرده‌ایم تا با حفظ زنجیره ارزش این گروه و مؤسسات تابعه آن، مؤسسات فعال در این زمینه را بهره‌ور کرده و شاهد زنجیره ارزشی کارآمد و اثربخش در گروه سلامت و درمانی آستان قدس رضوی باشیم.

دکتر رحمتی اظهار کرد: با عملیاتی شدن این تصمیم کارشناسی شده امیدواریم با ارتقاء سطح علمی مؤسسات تابعه که در شهرهای مختلف احداث و راه‌اندازی شده، شاهد تحول اساسی و رشد و تعالی آن‌ها باشیم.

رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی با نوید اینکه به زودی شاهد اخبار خوشی در حوزه تولید کیت‌های تشخیصی و مراقبت‌های ویژه درمانی در زمان کرونا خواهیم بود، بیان کرد: امیدوارم دراین گروه فعالیت‌ها را به حد استاندارد خود رسانده و بتوانیم در سال آینده گزارش قابل توجهی از فعالیت‌های شاخص این گروه به مردم عزیز ارائه دهیم.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.