معاون فرهنگی و رسانه اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: استقبال فعالان فرهنگی، تبلیغاتی و رسانه‌ای این استان از پرداخت تسهیلات حمایتی دولت در این حوزه کم‌رنگ است.

استقبال فعالان فرهنگی از تسهیلات کمرنگ است

به گزارش قدس آنلاین، افشین تحفه‌گر  افزود: کل تسهیلات تخصیصی از طریق سامانه تحفه برای کسب و کارهای فرهنگی، هنری، تبلیغات و رسانه‌ای در خراسان رضوی ۸۰ میلیارد ریال به صورت قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد است که سهم معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شامل ناشران، مطبوعات و کانونهای آگهی و تبلیغات ۲۰ میلیارد ریال می‌باشد.

وی محل تامین اعتبار این تسهیلات را صندوق کارآفرینی امید ذکر و بیان کرد: اصحاب حوزه فرهنگ این استان برای برخورداری از سهم تعیین شده تسهیلات قرض‌الحسنه در چارچوب سامانه تحفه باید تا پایان ۳۰ آذر ماه به عنوان متقاضی ثبت‌نام می‌کردند که این مهلت تا سوم دی ماه تمدید شده است.

معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: شمار اندکی از فعالان حوزه فرهنگی استان تا مهلت مقرر برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کردند که شامل ۳۰ نفر در حوزه ناشرین، ۱۰ نفر در حوزه کانونهای آگهی و تبلیغات، ۶ نفر در حوزه رسانه و مطبوعات بوده و برخی از آنها نقص مدرک داشته‌اند.

وی افزود: این استقبال اندک در حالی رخ داده که بارها از طریق ارسال پیامک و درج اخبار در رسانه‌های گوناگون، اطلاع‌رسانی لازم و مناسب برای دعوت از اصحاب فرهنگ خراسان رضوی به استفاده از این تسهیلات انجام شده است.

تحفه‌گر ادامه داد: حداکثر مبلغ دریافتی این تسهیلات سه میلیارد ریال است که براساس امتیازی که کانونهای فرهنگی و تبلیغی و رسانه‌ای کسب کرده‌اند و کیفیت فعالیتهای آنها متفاوت می‌باشد.

وی از مشمولان دریافت این تسهیلات خواست هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام در سامانه تحفه اقدام کنند.

۴۳۰ ناشر، ۵۰۴ کانون آگهی و تبلیغات،  ۴۸۲ عنوان نشریات چاپی، برخط و غیربرخط و ۴۸ دفتر سرپرستی روزنامه‌های سراسری در خراسان رضوی وجود دارد.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.