بجنورد- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی از توسعه پوشش ارتباطی در مناطق مرزی استان خبر داد و گفت: تاکنون ۳۰ سایت تلفن همراه در مناطق مرزی استان نصب و به بهره‌برداری رسیده است.

توسعه پوشش ارتباطی در مناطق مرزی خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان شمالی، سید علی مرتضوی، از بهبود و توسعه پوشش ارتباطی در مناطق مرزی استان خبر داد و گفت: تاکنون در مناطق مرزی استان، مناطقی که در شعاع ۳۰ کیلومتری از مرز قرار دارند، از محل طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات(USO) ، ارتقا تکنولوژی پنج سایت همراه اول و همچنین احداث و راه‌اندازی ۳۰ سایت تلفن همراه از طریق ابلاغ به شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل انجام‌شده است.

وی با اشاره به اهمیت پروژه‌های USO به‌منظور ایجاد بستر ارتباطی در مناطق کمتر توسعه‌یافته به خدمات الکترونیکی و دغدغه این اداره کل برای ارائه سرویس‌های مناسب به روستاییان، اظهار داشت: ۳۱۰ کیلومتر مسیر فیبر نوری در مناطق مرزی جهت تأمین پهنای باند اپراتورهای تلفن همراه و مراکز مخابراتی روستایی به پیمانکاری شرکت مخابرات ایران در حال اجرا است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی افزود: در حال حاضر بیش از ۷۷ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار مناطق مرزی تحت پوشش تلفن همراه هستند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.