نماینده مردم تهران در مجلس گفت: حاشیه‌سازی‌های دولت برای انحراف افکار عمومی از ناکارآمدی‌ها و اقدامات بعدی آینده است و مجلس بازی نخواهد خورد.

حاشیه‌سازی‌های دولت درباره موضوع نظارت برای انحراف افکار عمومی است/ مجلس بازی نمی‌خورد

قدس انلاین: مالک شریعتی نماینده مردم تهران  در  جلسه  علنی امروز  مجلس  در تذکری شفاهی ،  اظهار داشت: قوه مقننه به چیزی جز قانون اصرار ندارد، وظایف نظارتی مجلس طبق قانون اساسی به‌صورت کلی و طبق قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی که به تأیید شورای نگهبان رسیده کاملاً مشخص است و نیازی به مجادله سیاسی نیست، مگر آن که آقای رئیس‌جمهور بفرماید قانون را قبول ندارد که حضرت امام(ره) قبلاً پاسخ این ادعا را صراحتاً بیان کرده‌اند.

وی با اشاره به سخنان دیروز رئیس جمهور در مورد اینکه در قانون اساسی چیزی به عنوان نظارت مجلس بر دولت وجود ندارد، افزود: البته احتمال جدی می‌رود حاشیه‌سازی‌ها برای انحراف افکار عمومی از ناکارآمدی‌ها و اقدامات بعدی آینده باشد که مجلس بازی نخواهد خورد.

نماینده مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از تذکر خود، بیان داشت: کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با ترکیبی از نمایندگان باتجربه، دانشمند، جوانان متخصص و پرکار تشکیل شده است و هیئت رئیسه آن هم نمادی از توصیه رهبر انقلاب به مجلس مبنی بر امتزاج تجربه مجربان با شور و حرارت جوانان است.

شریعتی اضافه کرد: از هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق به‌عنوان یکی از اعضای آن می‌خواهم از همه ظرفیت‌های نمایندگان در کمیته‌های جانبی و همچنین ظرفیت مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات استفاده شود تا بودجه ۱۴۰۰ گام اول برای اصلاح ساختار بودجه در آینده باشد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در ادامه تذکر شفاهی خود، تصریح کرد: به‌عنوان متخصص حوزه انرژی عرض می‌کنم یکی از مهمترین اولویت‌های مجلس اصلاح رابطه مالی شرکت‌های بزرگ دولتی به‌ویژه شرکت ملی نفت ایران با دولت است تا بودجه شفاف‌تر، واقعی‌تر، نظارت‌پذیرتر و عملیاتی‌تر شود. ما بر حفظ بودجه پژوهش و فناوری در شرایط جنگ اقتصادی مصر هستیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.