درحالی که منابع از تلاش رژیم صهیونیستی برای تبدیل به یک دولت قدرتمند در زمینه داشتن زیردریایی‌های پیشرفته با کلاهک‌های هسته‌ای خبر می‌دهند، گزارش‌ها حاکی از عبور زیردریایی این رژیم از کانال سوئز با مجوز مصر به سمت خلیج فارس است.

عبور زیردریایی اسرائیل از کانال سوئز با مجوز مصر

به گزارش قدس آنلاین، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، مجله اشپیگل اخیرا گزارش مفصلی را درباره تلاش‌ها برای ارتقای سطح نیروی دریایی رژیم صهیونیستی منتشر کرد که در آن آمده است، رژیم صهیونیستی به آرامی تلاش می‌کند تا به دولت ابرقدرتی در زمینه زیردریایی‌ها تبدیل شود. نیروی دریایی این رژیم چهارمین زیردریایی از نوع دلفین را تحویل گرفته و آن را به اسم "احی تنین" به خدمت گرفته است. این زیردریایی ساخت آلمان است و می‌توان آن را به تجهیزاتی مجهز کرد که موشک‌های هسته‌ای حمل کند.

اشپیگل عملیات مسلح کردن رژیم صهیونیستی به این زیردریایی‌ها را عملیات در اختیار داشتن انبار هسته‌ای مخفی و متحرک توصیف کرد که در صورت وقوع جنگ هسته‌ای و ناتوانی این رژیم از پاسخ زمینی می‌تواند از این زیردریایی‌ها استفاده کند. 

روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز در گزارش مفصلی در این باره نوشت، این زیردریایی که در پایگاه دریایی در بندر حیفا مستقر است به زودی به زیردریایی عملیاتی تبدیل می‌شود. این بدان معناست که نیروی دریایی رژیم صهیونیستی در زمینه کشف ارتباطات، جنگ و توانایی ماندن زیر آب به لطف سامانه‌های غیرمرتبط با محیط خارجی پیشرفت چشمگیری می‌کند.

آلمان، رژیم صهیونیستی را به پیشرفته‌ترین زیردریایی‌ها که قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای هستند، مجهز می‌کند. دراین راستا مسؤول راه‌اندازی زیردریایی‌ها در نیروی دریایی رژیم صهیونیستی گفت، زیردریایی جدید مکانیزم بسیار پیچیده‌ای است و ما به نیروهای بامهارت نیاز داریم تا بتوانند آن را راه‌اندازی کنند. در سال میلادی گذشته زیردریایی‌ها عملیات‌های پیچیده‌ای انجام دادند.

به ادعای منابع امنیتی اسرائیلی، این زیردریایی توانایی شلیک موشک‌هایی با کلاهک‌های هسته‌ای را دارد و در صورت جنگ هسته‌ای رژیم صهیونیستی می‌تواند با آن‌ها ضدحمله انجام دهد.

از سوی دیگر شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد، یک زیردریایی این رژیم با مجوز مصر از کانال سوئز به سمت دریای سرخ عبور کرده است.

همچنین منابع می‌گویند یک زیردریایی هجومی آمریکا و دو ناوشکن به سمت خلیج فارس حرکت کرده‌اند که نشان دهنده آمادگی واشنگتن برای انجام هرگونه عملیاتی در منطقه است.

یگان دریایی آمریکا که معمولا موقعیت مکانی زیردریایی‌هایش در جهان را مشخص نمی‌کند، در بیانیه‌ای اعلام کرد، زیردریایی "یو اس اس جورجیا" را می‌توان به ۱۵۴ موشک تاماهاوک مجهز کرد که قادر به انتقال ۶۶ نیروی ویژه هستند. 

به همراه این بیانیه، تصاویری از زیردریایی در کنار ناوشکن "یو اس اس پورت رویال" و "یو اس اس فیلیپین سی" در این تنگه استراتژیک قرار دارد، منتشر کرد.

یگان دریایی آمریکا اعلام کرد، وجود این زیردریایی در منطقه نشان دهنده تعهد آمریکا به تضمین امنیت گذرگاه‌های دریایی و آمادگی برای دفاع از خود در برابر هرگونه حمله‌ای است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.