۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۰
کد خبر: 733045

تارنمای شبکه اسکای نیوز گزارش داد: با شناسایی اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در قطب جنوب، این ویروس بالاخره به جنوبی ترین قاره کره زمین رسید.

کرونا تا قطب جنوب هم رفت!

قدس آنلاین: اسکای نیوز انگلیسی امروز نوشت: ارتش شیلی اعلام کرده که تست کرونای ۳۶  نفر از افراد مرتبط با پایگاه نظامی «ژنرال برناردو او هینگس ریکلمه» در قطب جنوب کره زمین مثبت شده است.

این پایگاه نظامی در غربی ترین منطقه قطب جنوبی و در دماغه جنوبی آمریکای جنوبی واقع شده است.

از بین ۳۶ مورد مبتلا به ویروس ۲۶ نفر عضو ارتش شیلی و به نظر می رسد بقیه آنها کارگران بخش تعمیر و نگهداری هستند.

«بریتیش آنتارکتیک سِروِی» به عنوان بخشی از شورای تحقیقات محیط زیست بریتانیا اعلام کرده که خطر و تبعات انتقال ویروس به حیات وحش قطب جنوب عمدتا نامعلوم است.

منزوی ترین قاره جهان تلاش کرده به دلیل مجموعه ای از شرایط از همه گیری اجتناب کند.

تعداد اندک افراد و برنامه های سفر به این قاره قرنطینه و نظارت بر مسافران قطب جنوب را آسان کرده است. به ویژه این که شیوع این ویروس همزمان با پایان فصل تابستان همزمان شده است.

در بیشتر دوران همه گیری حداقل سفر به این منطقه و از قطب جنوب به دیگر مناطق رخ داده است که این به دلیل تاریکی ۲۴ ساعته در آن است.

نشریه بریتیش آنتارکتیک سروی نوشت: با توجه به تنوع مسیرهای انتقال و ناقل ها، جلوگیری از ورود ویروس حتی با روش های دقیق قرنطینه نیز دشوار خواهد بود.

تعداد افراد در قطب جنوب در بین فصول مختلف تفاوت دارد و در زمستان حدود ۱۰۰۰ نفر و در تابستان حدود ۵ هزار نفر در این قاره حضور دارند.

ویروس کرونا موسوم به «کووید-۱۹» اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ اذر ۱۳۹۸) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.